همکاری 200 کارشناس در تنظیم پیش نویس سند ملی ازدواج/ جمع‌آوری تجارب ازدواج توسط 5 کارگروه

18:53 - 02 شهريور 1393
کد خبر: ۳۲۵۱
خبرگزاری میزان: مسئول کارگروه‌های تخصصی پیش نویس سند ملی ازدواج از حضور 200 نفر کارشناس و متخصص از سراسر کشور در زمینه جمع‌آوری تجارب ازدواج برای تنظیم این سند خبر داد.

: مسئول کارگروه های تخصصی پیش نویس سند ملی ازدواج  از حضور 200 نفر کارشناس و متخصص از سراسر کشور در زمینه جمع‌آوری تجارب ازدواج خبر داد و گفت: این کارشناسان وظیفه بررسی اطلاعات در منابع دینی، اخلاقی، تفسیر و حدیث مربوط به ازدواج را بر عهده دارند.

محمدرضا کمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تنظیم سند ملی ازدواج بیان کرد: برای تنظیم این سند 5 منبع در دست بوده که با حضور 200 روان شناس از سراسر کشور در حال جمع‌آوری است.

وی در ادامه افزود: تجارب روانشناسی زیر نظر محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دست جمع آوری بوده که در قالب پرسشنامه برای کارشناسان طراحی شده است. افراد از منابع اطلاعاتی که در اختیار دارند به آن پاسخ می‌دهند. در نتیجه از این تعداد 100نفر انتخاب خواهند شد.

مسئول کارگروه های تخصصی پیش نویس سند ملی ازدواج با بیان این مطلب که وظایف و مسئولیت های هریک ازاین کار کارگروه ها تقسیم بندی شده است، اذعان کرد: مسئولیت بررسی هر یک از موضوعات با محوریت اطلاعات و محتوا، مقالات و کتاب‌های خارج و داخل کشور، آزمون‌های مشاوره ازدواج و گروه تخصصی جست‌وجو این موارد در کشورهای مختلف در حوزه منابع انسانی مقاله، کتاب و طرح‌های زمینه ازدواج به یک کارگروه واگذار شده اشت.

مسئول کارگروه های تخصصی پیش نویس سند ملی ازدواج با اشاره به اینکه مشاوره ازدواج در مراکز نباید سلیقه‌ای باشد، تصریح کرد: متاسفانه برخی روان‌شناسان در زمینه مشاوره سلیقه‌ای و غیر علمی عمل می‌کنند. این در حالی است که ارائه این خدمات باید به صورت استاندارد مطابق با رویکرد علمی دقیق و اصولی به د راختیار مراجعان قرار گیرد، ضمن اینکه مشاوره های لازم به جوانان داده شود.

کمن در پایان خاطر نشان کرد: در دانشگاه ها با توجه به دروه آموزشی در رشته روانشناسی باید آموزش ها مطابق با مستندات علمی به دانشجویان آموزش داده شود تا دانش آنها در این زمینه تکمیل شده و بتوانند خدمات لازم را در اختیار زوج ها قرار دهند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *