تاکید دستگاه قضایی گلستان بر اجرای قانون و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

21:00 - 20 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۳۴۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گلستان در دادگستری برگزارشد.
- هادی هاشمیان، رییس کل دادگستری استان گلستان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان اظهار داشت:تلاش می‌کنیم حضور، تحرک و جنب و جوش مردم در انتخابات پرشور‌تر از گذشته باشد.

هاشمیان گفت: امروز تلاش و تمرکز معاندین بر حضور کمرنگ مردم پای صندوق‌های رای است و مسئولان وظیفه دارند مسیر را برای حضور مردم هموار کنند.

وی ادامه داد: امسال ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های شهر و روستا افزایش بود و امیدواریم روز انتخابات هم مانند دوره‌های قبل حضور مردم پررنگ و پرشور باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم در شرایط فعلی بیماری کروناست و مسئولان باید برای حضور ایمن و سلامت مردم پای صندوق‌های رای تدبیر کنند.

هاشمیان افزود: کرونا بستر تبلیغات انتخاباتی را به سمت فضای مجازی سوق داده است و استفاده بهینه و درست از این فضا می‌تواند به شور انتخاباتی کمک کند.

وی به داوطلبان عضویت در شورا‌های شهر و روستا توصیه کرد: بر معرفی و ارائه برنامه‌های خود تمرکز کنند و از تخریب و توهین رقبا و خدشه دار کردن وحدت اقوام بپرهیزند.

یوسف مومنی رئیس دادگستری شهرستان گرگان در این جلسه پیشنهاد کرد: برای تشخیص مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نشست مشترکی با قضات و پلیس فتا برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در ادامه افزود: همه قوانین انتخاباتی بر فعالیت‌های فضای مجازی هم حاکم است و تبلیغ در کانال‌های پیامرسان‌های داخلی و خارجی، مصداق تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

حجت السلام سیدرضا سیدحسینی افزود: استفاده از امکانات دولتی هم تخلف است و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود.

سیدحسینی در پایان گفت: نامزد‌ها برنامه‌ها و پیشینیه خود را به مردم معرفی کنند و از تخریب دیگران و توهین پرهیز کنند چراکه فردی که به او توهین شده می‌تواند به اتهام توهین و تمسخر از فرد شکایت کند.

دادستان مرکز استان به نامزد‌ها توصیه کرد: در چارچوب قانون فعالیت کنند تا دچار مشکل نشوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *