وزیر کشور: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست

12:22 - 23 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۲۶۷
وزیر کشور درباره اجرای مصوبه شورای نگهبان گفت: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. هم ما، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کرده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد: از همه همکارانی که در عرصه رسانه با وزارت کشور همکاری‌های خوبی داشتند، تشکر می‌کنم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان را ار درگاه خداوند متعال دارم، امیدوارم دل و روح‌تان در چشمه رمضان صیقل خورده باشد.

وی افزود: امروز روز سوم ثبت‌نام است و تا روز گذشته ۱۳۰ نفر در وزارت کشور با همکاری همه دستگاه‌ها ثبت‌نام کردند از همه داوطلبان عزیزی که  شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظم و انضباط رعایت کردند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور عنوان کرد: امیدوارم این همکاری، رعایت قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی تا آخرین روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا از سوی همه نامزدها، ستادهایشان و مردم رعایت شود. ما در یک شرایط ویژه و استثنایی این انتخابات را برگزار می‌کنیم که هیچگاه مواجه با این شرایط نبودیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین همه دستگاه‌ها هست، گفت: مسئله خاصی در روند فعالیت‌ها نداشتیم و انشالله از این به‌ بعد هم نخواهیم داشت، تدارکات، ملزومات و تسهیلات آماده است. هیئت‌های اجرایی ونظارت وکسانیکه مسئول تامین امنیت انتخابات هستند، کار‌ها را به خوبی انجام دادند.

وی بیان کرد: از ۴ ماه قبل فضای امنیتی، انتظامی و مولفه‌های موثر در انتخابات را بررسی کردیم وسه روز قبل، جلسه‌ای بود که نشان داد، فضای امنیتی و انتخاباتیک املا آماده است و امیدواریم همه مردم به دستگاه‌های امنیتی و انتخاباتی کمک کنند این فضا را تا آخر دنبال کنیم. در حوزه پشتیبانی و رسانه‌ای نیز همینطور است.

وزیر کشور بیان کرد: با توجه به فضای کرونایی، در تبلیغات نامزد‌ها سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل ها، حداقل محدودیت و حداکثر تسهیلات را قائل شویم. اولویت ما حفظ سلامت و جان مردم است و رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت و تاثیرگذاری بیشتر این فضا را برای ما پوشش داده و کامل کنند. از هر نوع پیشنهاد رسانه‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب که بتواند موضوع مشارکت را پوشش دهد حتما استفاده می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی درباره اجرای مصوبه شورای نگهبان نیز گفت: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. ما، شورای نگهبان و داوطلبان قانونی عمل کردیم.

وی افزود: قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد و در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده که ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی‌ها را از داوطلبان بخواهیم.

رحمانی فضلی گفت: مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می‌دهیم. حرکت عظیمی مانند انتخابات را قرار شد با تدبیر و هماهنگی حل کنیم. ممکن است کسانی از فضا‌ها برداشت نامناسب و ناهماهنگی کنند اما خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

وزیر کشور با بیان اینکه شورای نگهبان هم با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی در نظر گرفته است، افزود: ما هم در کنار آن مدارکی مانند تحصیلات، گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را تحویل می‌گیریم.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *