همایش معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی ادارات کل استان‌های سازمان ثبت برگزار شد

11:37 - 25 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۶۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش ویدئوکنفرانس معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی ادارات کل استان‌های سازمان ثبت برگزار شد.

- همایش ویدئوکنفرانسی معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور با هدف تحقق سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضائیه و همچنین اوامر رئیس سازمان و رضایت مندی بیشتر مراجعین برگزار شد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش معاونین امور اسناد ادارات کل ثبت استان‌ها ضمن تشکر از فعالیت‌های شبانه روزی و موثر همکاران در راستای اهداف عالی ریاست سازمان، طرح جهادی مختومه نمودن یک میلیون پرونده اجرا در سراسر کشور را ابلاغ کرد.

مهدی اقبال با بیان اینکه این طرح در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های سنوات قبل و بروز کردن دوایر اجراست، بر لزوم تلاش برای تحقق کامل حذف فیزیکی پرونده‌ها که هم اکنون بصورت پایلوت در چند استان در حال انجام است که بزودی با رفع اشکالات سراسری خواهد شد، تاکید کرد.

وی با بیان لزوم تعیین تکلیف و امحاء پرونده‌های قبلی با هماهنگی دفتر حقوقی سازمان و اسناد ملی به حذف بایگانی‌ها و بهبود فضای فیزیکی ادارات اجرا اشاره و از فعالیت‌های شبانه روزی و موثر همکاران در راستای اهداف عالی سازمان تشکرکرد.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به بازدید اخیر از معاونت اجرای تهران و بررسی مشکلات و موانع موجود در رضایت مندی تمام مراجعین به واحد‌های اجرا، موارد مهمی را یادآور شدند.

در ادامه مرادی مدیرکل دفتر نظارت نظارت بر اجرای اسناد رسمی در خصوص سایر ایرادات گفت: دقت در شناسایی اموال بدهکاران در واحد‌های اجرا و عدم ارجاع بی مورد پرونده‌های نیابتی به اجرای تهران، استفاده از ظرفیت کانون‌های دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق جهت آموزش سران دفاتر در راستای صدور اجراییه و سایر خدمات همچنین با عنایت به بخشنامه ریاست عالی سازمان در راستای حذف مهلت ۲ ماهه بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در جهت رسیدگی سریع به پرونده‌هایی که از بدهکار پرونده مالی شناسایی نشده که در صورت درخواست بستانکار با صدور گواهی به دادگستری مراجعه نمایند، دفاتر اسناد رسمی نسبت به ثبت نام ثنا مراجعین اقدام نمایند از سایر ایرادات است.

در پایان معاونین امور اسناد استان‌ها سئوالات و ایرادات موجود را مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *