افزایش جذب سرمایه‌گذاری با حمایت دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی

9:37 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۸۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کارشناس حوزه صنعت گفت: ممنوعیت واردات کالا‌های ساخت داخل در کنار حمایت قوه قضاییه از بازگشت واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به مدار تولید، دو عامل مهم برای احیای واحد‌های صنعتی در کشور خواهد بود.
وحید محمودزادگان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره وضعیت تولید در کشور اظهار کرد: تولید کشور در سایه واردات کالاهای خارجی به حاشیه رانده شده و شرایط برای کالاهای وارداتی به مراتب نسبت به کالاهای ساخت داخل بهتر است.

کارشناس حوزه صنعت تصریح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید، قوه قضاییه به نوبه خود شرایط را برای احیای واحدهای صنعتی  و حمایت از تولید ایجاد کرده است.

وی افزود: حمایت از تولید تنها مربوط به دستگاه قضا در کشور نیست و باید سایر دستگاه‌های اجرایی  که  تماس نزدیک‌تری با تولیدکنندگان  دارند شرایط را برای افزایش تولید فراهم کنند.
 

محمودزادگان بیان کرد: وزارت صمت و وزارت اقتصاد به عنوان دو دستگاه اجرایی که بیشترین تعامل را با بخش‌های تولیدی دارند باید قوانینی را مرتبط با فرآیند و توسعه تولید در کشور فراهم کنند.

کارشناس حوزه صنعت بیان کرد: ظرفیت سازی برای حمایت از تولید در دستگاه قضایی کشور فراهم شده است و اثرات آن را می‌توان در احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی در کشور مشاهده کرد.

وی افزود: ممنوعیت واردات کالا‌های ساخت داخل در کنار حمایت قوه قضاییه از بازگشت واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به مدار تولید، دو عامل مهم برای احیای واحد‌های صنعتی در کشور خواهد بود.

محمودزادگان بیان کرد: بازگشت واحد‌های صنعتی به مدار تولید، می‌تواند میزان جذب سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش دهد و اندازه اقتصاد کشور که تحت تاثیر تحریم‌های بین المللی کوچک شده است را توسعه دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *