نقش اشتغال زندانیان در کم شدن چرخه تکرار جرم

11:30 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون کار‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد و این اشتغال اگر تبدیل به اشتغال پایدار شود چرخه تکرار جرم حتما کم خواهد شد.
- محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیر زندان مرکزی یزد با اشاره به رویکرد قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان، تلاش برای اصلاح و بهبود عملکرد‌های زندانی و خانواده‌های آنان را در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی دانست.

وی اظهار داشت: دیدگاه رئیس قوه قضاییه در مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مبتنی بر ضرورت امنیت جامعه و درک صحیح آسیب‌های ناشی از حبس یک مجرم به عنوان سرپرست خانواده است.

حدادزاده افزود: خلوت کردن زندان فی‌النفسه تا آنجا که ضرورت داشته باشد اتفاق خوبی است؛ اما به هر حال برخی از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آن‌ها در امان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: وظیفه اصلی در نگهداری از مجرمین، اصلاح و شناسایی خانواده‌ها برای حمایت و اشتغال از آن‌ها است.

وی گفت: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون کار‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد و این اشتغال اگر تبدیل به اشتغال پایدار شود چرخه تکرار جرم حتما کم خواهد شد.

حدادزاده در پایان از مدیر زندان مرکزی یزد خواست تا با تمرکز بر تفکیک متهمین از محکومین، به صورت جدی زمینه بروز کار‌های اصلاحی مد نظرسازمان زندان‌ها را فراهم سازد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *