تولید در کارخانه لبنیات وارنا جریان گرفت/ رئیس کل دادگستری تهران: موانع مسیر این واحد تولیدی با تلاش شبانه روزی رفع شد/ برگزاری ۸۳ جلسه موثر در جهت احیای کارخانه

9:46 - 05 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۶۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین بهره برداری از کارخانه شیر وارنا تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

- آیین بهره برداری از کارخانه شیر وارنا تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

این کارخانه که به دلیل معوقات بانکی و بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دچار مشکل و در پی آن تعطیل شده بود، با اقدامات قضایی انجام شده، به تولید بازگشت.

با دریافت روزانه ۱۵ تن شیر آغاز می‌کنیم

مدیر اجرایی کارخانه وارنا در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان قضایی برای جلوگیری از تعطیلی همیشگی وارنا عنوان کرد: مجموعه وارنا در سال ۸۶ بنا نهاده شد و کار به بهترین شکل ممکن پیش می‌رفت، اما با مشکل مواجه شدیم.

وی گفت: اکنون در فاز اول با دریافت روزانه ۱۵ تن شیر آغاز خواهیم کرد و سپس برای افزایش تولید اقدام خواهد شد.

اقدامات قوه قضاییه سبب شد تا جلوی بانک‌هایی که کمر به نابودی این کارخانه بسته بودند، گرفته شود

دانیال توکلی، پسر حسن توکلی، بنیانگذار کارخانه وارنا با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در راستای احیای این واحد تولیدی گفت: اقدامات قوه قضاییه سبب شد تا جلوی بانک‌هایی که کمر به نابودی این کارخانه بسته بودند، گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای احیای این واحد تولیدی گفت: اگر واحد‌های مختلف این مجموعه فعال شود تا هزار نفر نیروی کار می‌تواند در این مجموعه کار کنند.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه وارنا برند ورامین است، برای آینده این واحد تولیدی و توسعه آن ابراز امیدواری کرد.

۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد

بابک ترکی، رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران نیز اظهار کرد: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره برداری رسیده بود و با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.

وی افزود: اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت و مدیریت کارخانه را نداشت.

ترکی یاد آور شد: با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.

رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: کار گروهی در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شد و طی پیشنهادی ابراز شد که کارخانه به اشخاص دیگری جهت سرمایه گذاری واگذار نشود و تصمیم بر این شد تا توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشت به تولید انجام شود

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نفر کارگر مشغول به فعالیت در این کارخانه هستند و ۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد.

قدردانی نماینده ورامین از اقدامات مسئولان قضایی در جهت حمایت از تولید

در ادامه این مراسم نوش آبادی نماینده شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری‌های مجدانه دستگاه قضایی، و با دستور مستقیم ریاست قوه قضاییه بسیاری از واحد‌های تولیدی از جمله کارخانه شیر وارنا در شهرستان ورامین به تولید بازگشته‌اند و باید از این پیگیری‌های مجدانه مسئولین قضایی در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و احیای مجموعه‌های تولیدی قدردانی کنیم.

رئیس کل دادگستری تهران: وارنا با حکم ورشکستگی در اختیار دادگستری استان تهران قرار گرفت 

محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در این آیین عنوان کرد: قطعا این واحد تولیدی با توجه به مشکلاتی که حادث شد حدود یک دهه متوقف گردید و خسارات قابل توجهی را ایجاد و تحمیل کرد که متوجه شهرستان ورامین، اشتغال و تولید شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در این موقعیت قرار داریم خوشحال کننده است و احیای این کارخانه را به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار کرد: پشتوانه‌های قانونی قابل توجهی برای حمایت از تولید داریم و بالاتر از همه این موارد فرمان مقام معظم رهبری است که تنها شعار نیست و باید به آن توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: اگر تولید را قبول داریم باید همه جوره از آن پشتیبانی کرد و مهم‌تر از آن مانع زدایی شود.

حشمتی خاطرنشان کرد: این کارخانه با حکم ورشکستگی در اختیار دادگستری استان تهران قرار گرفت و با تلاش شبانه روزی موانع مسیر این واحد تولیدی رفع شد و الان در وضعیت ممتازی قرار دارد و اجازه نخواهیم داد که این کارخانه با مشکل مواجه شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: هیچ شخص و فردی بهتر از خانواده مرحوم توکلی نمی‌تواند اینجا را اداره و هدایت کند و حتما باید مشکلات این واحد تولیدی و سایر واحد‌هایی که ایشان ایجاد کردند را رفع کنیم.

وی گفت: ما به عنوان سربازان در صف مقدم قوه قضاییه وظیفه خود می‌دانیم تولید را در همه ابعاد دنبال کنیم.

حشمتی اظهار کرد: امانت دار خانواده توکلی هستیم و بعد از این، این واحد حتما به مالک اصلی عودت داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اذعان کرد: هفته پیش یک واحد تولیدی را در شهرک صنعتی کاوه پس از پایان دوره ورشکستگی به مالک اصلی آن عودت دادیم.

حشمتی با بیان اینکه خیلی از واحد‌های تولیدی در اختیار ما سودده هستند، گفت: اگر واقعا دلمان در این قضیه بسوزد و جدی باشیم باید همه در خدمت تولید باشیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: باید به تولید داخل اعتقاد داشته باشیم و اگر اعتقاد به تولید داخل وجود داشته باشد باید واردات محدود و ضابطه‌مند شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تولیدکننده را با هزاران مشکل رها می‌کنیم؛ علاوه بر واردات بی رویه، عدم حمایت بخش‌های دارای ثروت و سرمایه که عمدتا بانک‌ها هستند، قابل توجه است.

حشمتی گفت: سودی که بانک‌ها برای بخش تولید می‌گیرند واقعا فاجعه است و باید ضابطه جدی وضع شود تا بهره تولید به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: بهره‌های بانکی در کشور برای تولید اصلا به صلاح نیست. باید تولید را مورد حمایت جدی قرار دهیم. متاسفانه در بدنه‌های کارشناسی فاجعه اتفاق می‌افتد و واقعا باید تولید نجات پیدا کند و به کمک تولید رفت.

حشمتی با بیان اینکه تحریم نعمتی برای شرکت‌های دانش بنیان شده است، گفت: همه شاکله نظام باید تسهیلات لازم را برای تولید ایجاد کند و مسیر لازم را برای تولید تسهیل کنیم. در همین واحد تولیدی بخش‌های متخلف آمدند و اینجا را به صورت جزیره‌ای توقیف کردند و بالاخره زمین خورد.

وی اظهار کرد: باید به این باور جدی برسیم که به تولید کمک کنیم و موانع را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم.

حشمتی گفت: یکی از پشتیبانی‌های بخش تولید عرصه و زمین است؛ متاسفانه در همین استان تهران از عرصه‌هایی به طور غیرمجاز استفاده می‌شود و این به ضرر کشور و تولید است. زمین، بزرگترین حامی تولید است باید از آن حفاظت شود؛ اما متاسفانه با زمین به عنوان یک کالای روز برخورد می‌شود و سوءاستفاده‌های فراوانی صورت می‌گیرد که به صلاح تولید نیست.

در پایان این مراسم، رئیس کل دادگستری استان تهران از بخش های مختلف کارخانه شیر وارنا بازدید کرد و روند تولید را مورد ارزیابی قرار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *