رد پای توقف طرح‌های صنعت برق در خاموشی‌های اخیر

23:25 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۵۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عضو اتاق بازرگانی ایران بیان اینکه توقف طرح‌های توسعه صنعت برق را می‌توان در کمبود‌های اخیر در شبکه مشاهده کرد، گفت: هشدار‌های فعالان این حوزه برای مناسب‌سازی قرارد‌ها شنیده نشد و این عدم ثبات ارزی بسیاری از سرمایه‌گذاران را نسبت به حضور در بازار مردد کرد.
نادرسیفی در گفت‎‌وگو با میزان، با اشاره به کمبود تولید برق اظهار کرد: در سال‌های ۹۷ و با آغاز جهش قیمت ارز بسیاری از پروژه‌های صنعت برق به دلیل عدم متناسب‌سازی با نرخ ارز متوقف شد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: علاوه بر افزایش نرخ ارز، سایر هزینه‌های اجرایی برای افزایش اجرای پروژه‌های صنعت برق افزایش داشته و تورم باعث غیراقتصادی شدن طرح‌های توسعه‌ای در کشور شده است.

وی با بیان اینکه توقف طرح‌های توسعه صنعت برق را می‌توان در کمبود‌های اخیر در شبکه مشاهده کرد، عنوان کرد: هشدار‌های فعالان این حوزه برای مناسب‌سازی قرارد‌ها شنیده نشد و این عدم ثبات ارزی بسیاری از سرمایه‌گذاران را نسبت به حضور در بازار مردد کرد.

سیفی ادامه داد: نرخ برق به صورت ریال حساب می‌شود، اما هزینه سرمایه‌گذاری در این بخش به دلار است و از سوی دیگر تثبیت نرخ ارز باعث کاهش استقبال سرمایه‌گذاران در این بخش شده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: وزارت نیرو به دلیل افزایش بدهی‌های، نتوانست سرمایه‌گذاری مناسبی را در این بخش انجام دهد و با انباشت بدهی ناشی از عدم پرداخت یارانه از سوی دولت با مشکلات فراوانی مواجه است.

وی افزود: وزارت نیرو در سال اخیر شبکه توزیع برق را به روستا‌های فراوانی رساند، اما این افزایش تقاضا با افزایش ظرفیت تولید همراه نبوده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *