رضایی: در دولت خود ابهامات FATF را دنبال می‌کنم

18:25 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۸۹۲
محسن رضایی با اشاره به FATF گفت: پرونده اف‌ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات را در داخل کشور، خارج از کشور و در دبیرخانه FATF دنبال می‌کنیم.
- «محسن رضایی‌میرقائد» در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اصلاح رابطه بورس، بیمه و بانک‌ها با تولید، بیان داشت: اقتصاد قلبی دارد که بورس، بیمه و بانک سه بخش این قلب هستند. اما در کشور ما این سه بخش ناهماهنگ عمل می‌کنند که اصلاح این امر از طریق شورای تثبیت مالی که در کشور‌های اروپایی و آمریکا هم در سال ۲۰۰۸ میلادی تشکیل شده و الگویی موفق بوده، انجام خواهد شد.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هدایت کردن بانک‌ها و بورس به سمت تولید و سرمایه‌گذاری، دو طرفه است؛ تولید ایران باید پر‌جاذبه، بازدهی و سود‌دهی بالا داشته باشد، بنابراین ایجاد جاذبه در تولید ملی اولین برنامه من خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: این سه قسمت قلب اقتصاد مانند سه جزیره دور از هم عمل می‌کنند. خون رسانی و تغذیه اندام‌های اقتصاد ایران به دلیل یکپارچه عمل نکردن، ناکارآمد است.
 
رضایی با بیان اینکه به همین منظور، شورای تثبیت مالی از این سه نهاد درست می‌کنم، اضافه کرد: بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دو این‌ها جدای از بیمه نیستند.
 
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این سه نهاد به اضافه وزیر اقتصاد و وزیر صمت، جریان خون و نبض اقتصادی کشور را تنظیم می‌کنند؛ از طرف دیگر مشوق‌هایی برای تولید خواهیم گذاشت که بانک‌ها و بورس‌هایی که سرمایه‌های خود را به سمت تولید می‌برند را تشویق می‌کنیم.
 
وی افزود: اگر صادرات را توسعه ندهیم، بازدهی در تولید ملی بالا نمی‌رود و نقدینگی به‌جای آنکه سمت تولید برود به سمت رانت و دلالی می‌رود و همین فجایعی در اقتصاد ملی در این دولت به وجود آمد را خواهیم داشت.
 
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اف‌ای تی اف گفت: پرونده اف‌ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات را در داخل کشور، خارج از کشور و در دبیرخانه اف‌ای تی اف دنبال می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها ۱۲ اقدام از ۳۹ اقدام انجام شده دولت را قبول کرده است، ادامه داد: اگر هم هر دو لایحه در مجمع تصویب شود با این دیپلماسی که دولت ما داشته شاید ۵ تا ۶ سال طول بکشد و وارد اف‌ای تی اف نشویم.
 
رضایی تاکید کرد: من تضمین‌های لازم را می‌گیرم و سعی می‌کنیم ابهامات برطرف شود و اشکالاتی که سر راه پیوستن به وجود آمده، را دنبال می‌کنیم.
 
برای بازگشت به بر‌جام، اقدام مشروط نمی‌پذیریم
 
وی همچنین بر‌جام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.
 
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به بر‌جام باز‌خواهند گشت.
 
رضایی افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت و در کنار دلار و یورو، قویترین پول منطقه شود.
 
وی افزود: من اقتصاددان هستم و سال ۹۲ درحالی‌که هیچ خبری از سقوط پول ملی نبود، یک هزار تومانی را در مقابل کلید برخی آقایان بلند کرده و نسبت به سقوط ارزش پول ملی هشدار دادم و گفتم ارزش پول ملی در خطر است.
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا برای آبادانی کشور با دولت همراه شوند و گفت: به آن‌ها قول داده‌ام اگر در انتخابات موفق شوم، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آن‌ها در کشور فراهم می‌کنم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *