پس لرزه‌های جنگ غزه و سرعت گرفتن افول رژیم صهیونیستی

3:15 - 20 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۱۹۰
افول رژیم صهیونیستی آغاز شده و با تحولاتی که در منطقه رخ داده سرعت گرفته است.

- نشانه‌های افول رژیم اسرائیل را می‌توان در شکست جنگ ۱۱ روزه با مقاومت فلسطین، مشاهده کرد.

مردم فلسطین نسبت به آینده و سرزمین خود امیدوارتر شده و اشغالگران هر روز بر ناامیدی شان افزوده می‌شود.

شرایط رژیم صهیونیستی حتی با سازش برخی کشور‌های عربی با این رژیم ثبات پیدا نکرد و اسرائیل همچنان درگیر تشکیل کابینه است.

بالا گرفتن اختلافات میان مقام‎های رژیم صهیونیستی عمق افول آن را نمایانتر می‌کند.

علاوه بر تشدید اختلافات در میان سران رژیم اسرائیل، مشکلات داخلی که با اعتراضان ساکنان در سرزمین‌های اشغالی همراه است، شرایط رژیم صهیونیستی را بحرانی‌تر کرده تا جایی که باعث شده تا مهاجرت معکوس افزایش یابد.

افرادی که با وعده سرزمین موعود راهی فلسطین شدند و در اشغال و جنایاتی که علیه مردم مظلوم فلسطین می‌شود سهیم هستند، اکنون قصد ترک فلسطین را دارند.

کاهش جمعیت صهیونیست‌های ساکن در فلسطین زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی است.

مقاومت فلسطین در جنگ اخیر نشان داد که توانسته است قدرت خود را افزایش دهد و در واقع با تولید قدرت در فلسطین، چالش‌های اسرائیل را تشدید کند.

اکنون سرزمین‌های اشغالی در تیررس راکت‌ها و موشک‌های جبهه مقاومت قرار دارد و هر آن که اراده کنند می‌توانند «تل آویو» را هدف قرار دهند و سپر دفاع موشکی هم ناتوان است.

پیروزی قاطع «بشار اسد» در سوریه با مشارکت بالای مردم نیز یک اتفاق ناگوار برای رژیم اسرائیل است.

همه تلاش‌ها بر این بود تا بشار اسد در سوریه سرنگون شود تا یک جبهه علیه رژیم صهیونیستی برچیده شود تا صهیونیست‌ها از بابت سوریه خیالشان راحت شود، اما نه تنها اینگونه نشد بلکه مردم این کشور با وجود شرایط بسیار دشواری که در پی جنگ جهانی علیه آن‌ها در طول ۱۰ سال ادامه داشت و هنوز هم دارد، تصمیم خود را بر مبارزه و مقاومت اعلام کردند.

شرایط برای رژیم صهیونیستی سختشده و آن را در تنگنا قرار داده است، این رژیم برای برون رفت از این تنگنا به یک یار کمکی نیاز داشته و دارد تا بتواند از همراهی او بهره ببرد.

کمک حال رژیم صهیونیستی، تاکنون آمریکا بوده است، سال‌هاست که آمریکا از این رژیم حمایت می‌کند که البته بی هزینه برای آن نبوده است اما رفته رفته دیده می‌شود این کمک‌ها کمرنگ شده و می‌رود تا رنگ ببازد.

آمریکا تا چه زمانی می‌تواند هزینه رژیمی را بدهد که اکثریت افکار عمومی با وجود آن مخالفند.

تظاهرات و راهپیمای‌های مردمی در بیشتر کشور‌های جهان به ویژه اروپا و آمریکا نشان داد که مردم دنیا از وجود رژیم صهیونیستی بیزارند.

روند رو به افول رژیم صهیونیست حتی باعث شده تا کارشناسان و تخبگان آمریکا نیز به دولتمردان و حکام خود توصیه کنند، دست از حمایت‌های بی‌چون چرای خود از رژیم اسرائیل بردارند.

«استفن والت»، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در نشریه «فارین پالیسی» نوشته است؛ «وقت آن است که آمریکا روابط ویژه خود را با اسرائیل پایان دهد و با اسرائیل روابطی نرمال برقرار کنیم!»

روابط ویژه به حمایت‌های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی باز می‌گردد که هم برای واشنگتن هزینه سنگینی داشته است و هم برای مردم منطقه و دنیا هزینه زا بوده است.

آیا آمریکا از دست فرزند ناخلف خود خسته خواهد شد و دست از حمایت‌های حماقت آمیز خود بر خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد روند تحولات بین‌ المللی به این سمت و سو حرکت می‌کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *