رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بومیان کانادا خواستار کشف تمامی گور‌های دسته جمعی شدند

10:36 - 11 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۳۲۰
جنجال کشف گور دسته جمعی در کانادا همچنان ادامه دارد تا جایی که اکنون بومیان این کشور خواستار کشف تمامی گورهای دسته جمعی شدند.
بومیان کانادایی در پی کشف گور دسته جمعی شامل ۲۱۵ جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی کودکان بومی «کاملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» این کشور، خواستار کشف گور‌های دسته جمعی دیگر در سایر مدارس شدند.
 
به گزارش «رویترز و آسوشیتدپرس»، گروه‌های مختلف بومیان کانادایی خواستار آغاز جست و جو برای کشف اجساد کودکان در مدارس شبانه روزی این کشور جهت برگزاری مراسم تدفین مناسب شدند.
 
گروه‌های بومی در کانادا اعلام کردند برنامه‌ای ملی جهت انجام تحقیق در این رابطه در همه مدارس شبانه روزی که احتمال وجود گور دسته جمعی در آن‌ها وجود دارد، باید تعیین شود.
 
جوامع بومی همچنین فهرستی از اماکنی که باید جست و جو در آن‌ها انجام شود، تهیه کرده‎اند.
 
گروه‌های بومی کانادا، نتیجه و میراث مدارس شبانه روزی کودکان بومی را سوءاستفاده و انزوای منجر به بیماری‌های اپیدمی، اعتیاد به الکل و مصرف مواد مخدر خواندند.
 
گور دسته جمعی مدرسه «کاملوپس»، بزرگترین مدرسه شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، سبب به راه افتادن موجی از خشم و ناراحتی در میان بومیان این کشور شد.
 
آن‌ها از مدت‌ها پیش خواستار تشکیل کمیته‌ای برای کشف گور دسته جمعی در این مدارس بودند.
 
در سال ۲۰۰۷ کمیته‌ای با هدف یافتن گرو‌های دسته جمعی تشکیل شد، اما دولت کانادا تا سال ۲۰۱۹ از تامین بودجه این کمیته خودداری کرد.
سیستم مدارس شبانه روزی کانادا در سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۹۶، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی را در چارچوب برنامه جذب بومیان به جامعه کانادایی به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد.
 
کودکان مذکور در این مدارس تحت سوءاستفاده، سوءتغذیه و تجاوز قرار می‌گرفتند.
 
براساس گزارش‌ها، ۳ هزار و ۲۰۰ کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست دادند.
 
گزارش سال ۲۰۱۵ نشان داد که ۹۰۰ نفر دیگر نیز جز قربانیان این مدارس هستند.
 
کمیسیون مصالحه و حقیقت کانادا در سال ۲۰۱۵، پس از تحقیق در مورد سیستم مدارس شبانه روزی، «نسل کُشی فرهنگی» را مورد تایید قرار داد.
 
مدرسه «کاملوپس» در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۶۹ تحت کنترل کلیسای کاتولیک اداره می‌شد؛ این مدرسه در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *