نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی، به سوریه رسید

13:42 - 13 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۰۵۰
سفیر سوریه می گوید نخستین محموله واکسن کرونای ساخت روسیه وارد این کشور شده است.

- با توجه به اعمال محدودیت‌های سخت مربوط به کرونا در برخی کشورها، این کشور‌ها شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس بوده اند.

 

ارسال واکسن کووید توسط بلغارستان به همسایگانش

استویکو کاتساروف، وزیر بهداشت بلغارستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد حدود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ را به همسایگان بالکانی خود ارائه دهد.

آمار جدید تلفات تایوان

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده از سوی وزارت بهداشت تایوان، طی شبانه روز گذشته ۱۷ نقر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین ۳۶۴ مورد جدید ابتلا هم در این کشور شناسایی شده اند.

نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی در سوریه

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه گفت که سوریه نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده است.

همچنین بشار اسد، رییس جمهور سوریه این واکسن را تزریق کرد.

لغو اعزام حجاج اندونزیایی به عربستان

وزیر امور مذهبی اندونزی اعلام کرد که به دلیل وجود نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا، برنامه سفر حج را برای حجاج این کشور برای دومین سال متوالی لغو کرده است.

موسسه سرم به دنبال ساخت اسپونیک وی در هند

موسسه «سرُم» هند برای ساخت واکسن اسپئتنیک وی روسیه، علاوه بر واکسن‌های آسترازنکا و نوواواکسرا که در حال حاضر در این کشور تولید می‌کند، به دنبال دریافت تایید تنظیم کننده مقررات داروی این کشور است.

عدم لغو و یا تعویق المپیک ۲۰۲۱ توکیو

سیکو هاشیموتو، رییس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۱ توکیو، لغو یا به تعویق انداختن دوباره المپیک را به دلیل وجود نگرانی در مورد میزبانی این رویداد در طی یک بیماری همه گیر جهانی، رد کرد.

کمبود واکسن در ملبورن

به کفته پزشکان شهر ملبورن استرالیا، مراکز تزریق واکسن کووید-۱۹ به دلیل کمبود واکسن به ناچار از پذیرش افرادی که خواستار تزریق واکسن هستند، خودداری می‌کنند.

بازگشایی مرز کلمبیا و ونزوئلا

کلمبیا اعلام کرد که مرز این کشور با ونزوئلا را که به مدت ۱۴ ماه به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسته بود، دوباره بازگشایی کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *