رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهتمام دستگاه قضایی آذربایجان غربی در کاهش ورودی پرونده‌ها

16:07 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اکنون تکلیف دستگاه قضایی گذشته از رسیدگی و صدور حکم، اجرای برنامه‌های اثربخش و نتیجه گرا برای کاهش ورودی پرونده، خصوصاً کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی است.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست صمیمی با قضات و کارکنان دادگستری خوی بیان داشت: گسترش عدالت و عدالتخواهی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و این بزرگترین شرف انسانی است که کارکنان دستگاه قضایی هم توفیق خدمت در مسیر احقاق حق واجرای عدالت پیدا کرده‌اند.

وی افزود: علی رغم کمبود امکانات و فضای مورد نیاز، خدمت همکاران در حوزه قضایی خوی جهادی و ایثار گرانه است و این جای تشکر دارد که یقینا این عزیزان ماجور درگاه الهی هستند.

عتباتی تصریح کرد: اکنون تکلیف دستگاه قضایی گذشته از رسیدگی و صدور حکم اجرای برنامه‌های اثربخش و نتیجه گرا برای کاهش ورودی پرونده، خصوصاً کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از نهاد‌هایی که تولیدکننده پرونده هستند انتظار می‌رود با مدیریت صحیح از تشکیل پرونده و ورود آن‌ها به دستگاه قضایی ممانعت نمایند، این مهم را به جد از مدیران و مسئولین ادارات و نهاد‌ها پیگیری خواهیم کرد تا به موقع با عمل به وظایف قانونی خود از تشکیل پرونده قضایی ممانعت به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کارکنان حوزه قضایی خوی خواست تا نگاه ویژه‌ای هم به زندان‌ها و زندانیان و خانواده آن‌ها داشته باشند و از ارفاقات و تأسیسات قانونی خصوصاً مجازات‌های جایگزین حبس نهایت بهره را ببرند که هم به نفع جامعه و هم مردم و هم خود محکومین و متهمین است.

عتباتی در پایان این نشست صمیمی از کارکنان حوزه قضایی خواست کار مردم را کار خود بدانند و در جهت حل مشکلات مردم نهایت تلاش خود را بکنند که رضایت الهی هم خدمت رسانی به مردم است.

بازدید عتباتی از دادگستری و دادسرا و شورای حل اختلاف بیش از ۴ ساعت به طول انجامید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *