لزوم ارائه طرح پیشگیرانه برای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه‌های متولی

12:37 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۱۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی گفت: مهم‌ترین محوری که باید در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی مد نظر قرار گیرد، ارزیابی و رصد اقداماتی است که دستگاه‌ها در این حوزه انجام می‌دهند.
- ربیع اله قربانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید وحدت، انسجام و هماهنگی لازم را در موضوع صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی داشته باشند، اظهار کرد: مهم‌ترین بخشی که در رابطه با حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی به عنوان سیاست مد نظر قرار دارد این است که تکلیف متولیان اراضی ملی و منابع طبیعی از شورای حفظ حقوق بیت المال ساقط نیست.

وی ادامه داد: امکان دارد متولیان اراضی ملی و منابع طبیعی هر کدام از لحاظ جایگاهی که دارند منابع و نیروی انسانی لازم برای نظارت بر منابع طبیعی را نداشته باشند؛ اما به لحاظ احصاء حریم خط مرزی منابع طبیعی یا همان طرح کاداستر، این نظارت را تسهیل می‌کنند که در کنار این موارد می‌طلبد از ظرفیت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی استفاده شود.

دادستان عمومی انقلاب اراک تصریح کرد: مهم‌ترین محوری که باید در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی مد نظر قرار گیرد، ارزیابی و رصد اقداماتی است که دستگاه‌ها در این حوزه انجام می‌دهند.

دادستان عمومی انقلاب اراک عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحثی که دستگاه‌های متولی اراضی ملی و منابع طبیعی باید مد نظر قرار دهند، حفظ حقوق عامه است و شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی نباید موضع انفعالی داشته باشد؛ بلکه مدیر دستگاه باید طرح پیشگیرانه برای حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی ارائه دهد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *