پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری و تعامل بین دستگاهی است

17:08 - 17 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۸۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ استان یزد گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فرا قوه‌ای است و نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل بین دستگاهی است.
- سیداسماعیل فخرالساداتی، رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ استان یزد در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی این بخش، اظهار داشت: سعی خواهد شد تا از طریق اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی پیشگیری از وقوع جرم را تحقق بخشید.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه از موارد مهم تأکید شده در سند تحول قوه قضاییه است که در این دوره مدیریتی به این مسائل اهتمام ویژه خواهد شد.

این مقام قضایی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید کرد و بیان داشت: شهروندان می‌توانند در مسیر ایجاد شهری امن و آباد در کنار مسئولان قرار گیرند و هر گونه نقض حقوق شهروندی، تخریب محیط زیست و تعدی به اموال عمومی و بیت المال را در صورت مشاهده به مراجع ذیصلاح و یا دستگاه قضایی گزارش نمایند.

وی توجه ویژه به عدالت ترمیمی، تقویت نهاد داوری و میانجیگری و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف را بسیار مهم و ضروری برشمرد و تأکید کرد: حل فصل و دعاوی با صلح و سازش و مشارکت دادن مردم با استفاده از ظرفیت‌های تعریف شده قانونی در حل مشکلات مردم، نقش به سزای در ایجاد رضایمندی آحاد جامعه دارد.

رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی، کاهش موجودی پرونده‌ها و تسریع در روند رسیدگی در کنار صدور آراءمتقن و مستدل از موارد مورد اهتمام خواهد بود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *