توجه به اصلاح و تربیت زندانیان در عدم برگشت مجدد به زندان اثرگذار است

17:11 - 17 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۸۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: توجه به اصلاح و تربیت زندانیان درعدم برگشت مجدد به زندان اثر گذار است.
- حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: از اقدامات و خدمات ارزشمند مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان به جهت کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور که این مهم با تلاش و اهتمام مضاعف بدست آمده تقدیر و تشکر می‌ کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: اجرای سیاست‌های نظام دستور کار همه سازمان‌های استانی و ملی باشد که این سازمان‌ها شاکله نظام را تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری در سنوات گذشته تاکید بر توجه به امور زندان، زندانیان و خانواده زندانیان داشته و دارند. همه باید برای اجرای سیاست‌ها و سند تحول که به تایید رهبری رسیده و یک منشور و دستور العمل لازم الاجراست عمل کنیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: با اقدامات و توفیقات بدست آمده، هنوز نیاز به تلاش و اقدامات موثر در برخی حوزه‌ها در اداره زندان‌ها هستیم که بایستی دستور کار قرار بگیرد که مهمترین بخش در این حوزه توجه به اصلاح و تربیت زندانیان است که با این کار در عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان موثر خواهد بود و البته در برخی از این حوزه‌ها نیازمند همراهی و همکاری مقامات قضایی هستیم که در این میان نیازمند اقداماتی از جمله کاهش ورودی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانیان می‌باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان تاکید کرد: مهمترین وظیفه اداره زندان‌ها توجه به اصلاح و تربیت زندانیان که تحت عنوان قرار و محکوم در اختیار دارد است و زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر زندانی بعد از آزادی از زندان با اقدامات اصلاح و تربیتی و برگشت به کانون خانواده اثرگذاری داشته باشد این اقدام ارزشمند است و اگر این اقدامات اثر گذار نشد و مجدداً فرد زندانی مرتکب جرم جدید شد و به زندان بازگشت که این امر نشان می‌دهد در اثرگذاری برنامه‌ها توفیقی نداشتیم.

وی افزود: طبقه بندی زندانیان در راستای اجرای برنامه‌های اصلاح و تربیت یک ضرورت است؛ که با انجام این امر اصلاح مجرمان بر اساس نوع جرم موثر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اشتغال امر مهمی است، البته منظور از اشتغال زندانیان، حرفه آموزی و کسب تجربه است تا بعد از آزادی برای خانواده خود کسب روزی نمایند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی به نقش تعامل با ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل با مدیران استان، کارکنان زندان‌ها، ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان در دستور کار سرپرست جدید اداره زندان قرار بگیرد. تعامل در جمهوری اسلامی یعنی خودمان را هیچ وقت جزیره‌ای نبینیم. تعامل و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد برای بهره گیری از مساعی و تجارب امری ضروریست.

در پایان این مراسم از زحمات محمد جوادی تقدیر و حجت الاسلام حسین بنیادی به عنوان سرپرست جدید اداره کل زنذان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان معرفی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *