سخنگوی دولت: مخالف فرسایشی شدن مذاکرات وین هستیم

13:17 - 18 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۱۳۶
دسته بندی: سیاست
سخنگوی دولت درباره نتایج مذاکرات وین گفت: ما همانقدر که عجله‌ای در مذاکرات نداریم، با فرسایشی شدن مذاکرات نیز به شدت مخالفیم. تمرکز ما بر اتمام مذاکرات در زمان باقیمانده است. در حال حاضر مایل نیستم زودتر از آنچه لازم است درباره سایر احتمالات گمانه زنی کنم.
- علی ربیعی در پاسخ به این سوال که اگر تیم مذاکره کننده تا روز انتخابات به نتیجه مورد نظر نرسد تا کی کار مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: ما امیدواریم که بزودی شاهد برگزاری دور نهایی مذاکرات و به نتیجه رسیدن این گفتگو‌ها باشیم و تا قبل از پایان مهلت قانونی این گفتگو‌ها را به نتیجه برسانیم.
 
وی افزود: همانقدر که عجله‌ای در مذاکرات نداریم، با فرسایشی شدن مذاکرات نیز به شدت مخالفیم. تمرکز ما بر اتمام مذاکرات در زمان باقیمانده است. در حال حاضر مایل نیستم زودتر از آنچه لازم است درباره سایر احتمالات گمانه زنی کنم.

سخنگوی دولت تاکید کرد:  تصویب لوایح باقیمانده FATF به طور اصولی ارتباطی به مذاکرات وین برای احیای برجام ندارد و پرونده مستقلی است که تصمیم گیری در مورد آن در اختیار مجمع تشخبص مصلحت نظام است.
 
وی افزود: اما تایید می کنم که امید به تصویب لوایح سی اف تی و پالرمو در صورت احیای برجام تقویت خواهد شد، اما تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *