کرونا، هیچ فعالیت فرهنگی در حوزه آموزش عالی را تعطیل نکرد

13:19 - 18 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۱۳۹
معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم در نشست سراسری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ضرورت و اهمیت امور فرهنگی، اجتماعی در توجه به دانشگاه اجتماعی است و امروزه این مهم بر همگان مشهود است.
- پنجاه و پنجمین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و هفتادمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به صورت برخط و حضوری برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم در این نشست، با اشاره به اینکه کارنامه حوزه فرهنگی ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کارنامه قابل توجهی بوده است، گفت: علی‌رغم سختی‌ها و تلاطم‌هایی که کشور طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده و فضای دانشگاه‌ها نیز از آن بی‌تاثیر نبوده است؛ اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی رو به رشد بوده و در جهت تحقق اهداف حرکت کرده است.

غلامرضا غفاری افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، در دوران پاندمی کرونا هیچ فعالیت فرهنگی در حوزه آموزش عالی نه تنها تعطیل نشد، بلکه بسیاری از جشنواره‌ها و پویش‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های برگزاری حضوری، تقویت شده و مورد استقبال و مشارکت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی این دوره، در راستای هویت‌بخشی، مهارت‌افزایی و توانبخشی؛ بسیاری از برنامه‌های ملی، دینی، فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده که هر چقدر پیش رفته‌ایم با تعمیق و گستره بیشتری صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی، اجتماعی؛ جشنواره قرآن و عترت را به عنوان بزرگترین رویداد دینی و قرآنی یاد کرد و گفت: سال گذشته ۳۸ برنامه متنوع در این جشنواره داشتیم. همچنین جشنواره حرکت که خاص انجمن‌های علمی است طی دو سال اخیر به صورت بین المللی برگزار شده است. جشنواره رویش نیز با تنوع فراوان در راستای فعالیت‌های کانونی برگزار می‌شود.

 غفاری در ادامه تصریح کرد: اهمیت عملکرد حوزه فرهنگی، طی دوران همه‌گیری بیماری کرونا بیش از پیش مشهود و با شکل‌گیری فعالیت‌های جدید از جمله استارتاپ‌ها، سفیران فرهنگی، هنر دیجیتال و جشنواره‌هایی، چون کمند، چرتکه، زن و علم در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها انجام شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در پایان، دو اقدام مهم و اثرگذار فرهنگی در سال تحصیلی پیش رو را، آئین ویژه نو دانشجویان و همچنین ابلاغ گرامیداشت هفته امور فرهنگی همزمان با روز فرهنگ عمومی اعلام کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *