رهایی یک محکوم به قصاص در شوشتر با تلاش شورای حل اختلاف خوزستان

11:31 - 19 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۴۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شوشتر اظهار داشت: با تلاش دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، یک محکوم به قصاص ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم با عفو و بخشش اولیاء دم از قصاص نفس نجات یافت.
مصطفی آباد، رئیس دادگستری شوشتر در گفتگو با بیان داشت: سال ۹۴ در جریان یک نزاع، یکی از متنازعین به منزل همسایه خود پناه می‌برد و پس از مدت کوتاهی این موضوع تبدیل به درگیری می‌ شود که پدر همسایه توسط قاتل به ضرب گلوله کشته و پس از آن متواری می‌شود.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی، پرونده جهت اجرای حکم قصاص قاتل، به اجرای احکام ارجاع داده می‌شود.

آباد خاطر نشان کرد:در این ۵ سال، بزرگان و خیرین فراوانی جهت جلب رضایت و عفو و بخشش اولیاء دم واسطه شده اند، ولی نتیجه‌ ای حاصل نشد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند و قاتل در انتظار کابوس اجرای حکم قصاص خود بود.

وی بیان داشت: سرانجام اولیاء دم با اصرار بر اجرای قصاص قاتل، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام شد که در ۴۸ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم قصاص، با توجه به پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف شوشتر برای جلب رضایت اولیاء دم، اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان منطقه بالاخره با رضایت خانواده مقتول، اجرای حکم قصاص قاتل را به یک ماه به تعویق می‌اندازند تا زمینه صلح و سازش در این پرونده را فراهم کنند.

رئیس دادگستری شوشتر گفت: در فرصت اخذ شده دادستان، اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان، بزرگان، ریش سفیدان، خیرین و معتمدین منطقه با پیگیری‌های مستمر و زیاد و برگزاری چندین جلسه با اولیاء دم، موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند و این پرونده پس از ۵ سال به صلح و سازش منتهی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *