نوری: دلیل لغو دیدار دوستانه با اسپانیا و لتونی هزینه‌های سنگین بود/ خودم خواستم که سرمربی کوچین نباشم

8:45 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۴۴۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم بسکتبال جوانان ایران گفت: طبق برنامه قرار است پس از بازگشت تیم ملی بزرگسالان از اردن، یک یا نهایتا دو بازی تدارکاتی دیگر هم داشته باشیم.

رضا نوری در گفت‌وگو با میزان، درخصوص روند برگزاری اردوی تیم بسکتبال جوانان پیش از حضور در جام جهانی اظهار داشت: اردوی فعلی با حضور ۱۳ بازیکن و در تهران در حال برگزاری است. پیش از اعزام تیم ملی بزرگسالان به انتخابی کاپ آسیا دو بازی تدارکاتی بسیار خوب با این تیم داشتیم و در آن زمان در هتل اوین مستقر بودیم. با اعزام تیم ملی به امان برای حضور در انتخابی کاپ آسیا، ما جایگزین آن‌ها در مجموعه آزادی شدیم و اکنون در این محل مستقریم. اردوی فعلی تا انتهای خرداد ماه ادامه خواهد داشت و در نهایت باید یک نفر را خط بزنیم تا هشتم تیرماه با لیست ۱۲ نفره عازم جام جهانی جوانان شویم.

سرمرب تیم بسکتبال جوانان درباره انتقاداتش مبنی بر عدم تدارک مناسب برای برگزاری دیدار‌های دوستانه برای حضوری قدرتمند در جام جهانی جوانان خاطرنشان کرد: درهر صورت باید بدون برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های خارجی راهی جام جهانی شویم. تاکنون تنها دو بازی با تیم ملی داشته‌ایم و طبق برنامه قرار است پس از بازگشت تیم ملی بزرگسالان از اردن، یک یا نهایتا دو بازی تدارکاتی دیگر هم داشته باشیم. کشور اسپانیا از تیم ایران برای برگزاری بازی دوستانه دعوت به عمل آورده بود و قرار بود از اسپانیا عازم لتونی شویم و با تیم جوانان این کشور هم بازی دوستانه داشته باشیم، اما، چون برای حضور در لتونی باید سه رو در کشور اسپانیا در حالت قرنطینه به سر می‌بردیم با برگزاری این اردوی برون مرزی و دیدارا‌های دوستانه مخالفت شد، زیرا هزینه اقامت و اعزام بسیار زیاد می‌شد.

وی تصریح کرد: خودم هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودم که باتوجه به برگزاری اردوی فعلی در تهران، دیداری دوستانه با خط خورد‌های تهرانی از تیم جوانان برگزار کنیم، اما از آنجایی که انجام دیدار تدارکاتی مستلزم تست PCR است، برگزاری این دیدار هم میسر نشد. اگر کرونا نبود حتی می‌توانستیم چند دیدار دوستانه در مشهد و اصفهان داشته باشیم، ولی به هر حال باید با این شرایط عازم جام جهانی شویم. امیدوارم در دو دیدار تدارکاتی بعدی با تیم ملی بزرگسالان، بتوانیم به اهداف و هماهنگی لازم برسید.

نوری در پایان در خصوص جداییش از تیم کوچین آمل گفت: این تصمیم کاملا خواسته خودم بوده و تصمیم گرفتم که دیگر به عنوان سرمربی این تیم فعالیت نداشته باشم. سال ۲۰۱۶ هم از سرمربیگری در عرصه باشگاهی خداحافظی کردم، اما به خاطر درخواست سلیمانی، مدیریت باشگاه این سمت را قبول کردم. واقعا خسته شده‌ام و هدایت تیم باشگاهی فشار زیادی در این سن و سال به من وارد می‌کند. نه این از عهده این کار برنیایم بلکه شخصیتم اینگونه است که اگر کاری را قبول کنم باید از صفر تا صدش را برعهده بگیرم. هرچند در حال حاضر سرمربی تیم کوچین نیستم، ولی با این تیم و کادر فعلی همکاری خواهم داشت و همچنان در بدنه این باشگاه حضور دارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *