ابراهیمی:‌ ای کاش به بحرین ۶ گل می‌زدیم/ پاس طارمی من را یاد بازی ایران و استرالیا انداخت

9:45 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۴۷۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌ ای کاش به ۶ گل می‌رسیدیم تا به بحرینی‌ها فاصله زیاد فوتبال ایران را ثابت کنیم. چون بحرینی‌ها در گذشته مزاحمت‌هایی برای فوتبال ایران در مسیر جام جهانی داشتند.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: پیروزی تیم ملی ایران واقعا خوشحال کننده بود. در مدت ۱۹ سال اخیر در خاک بحرین پیروز نشده بودیم. در این سال‌ها واقعا با وجود ستاره‌های خوبی که داشتیم به خاطر مدیریت‌هایی که انجام شد، نتوانستیم مقابل بحرین موفق باشیم. در مورد خود بازی ایران و بحرین، در دقایق ابتدایی نیمه اول بازی متعادل بود. هر چه به پایان نیمه اول نزدیک شدیم ایران برتری خودش را نشان می‌داد. در نیمه دوم از طریق حالت فنی که داشتیم بحرین را از حالت دفاعی به یک سوم میانی زمین کشیدیم.

وی افزود: تغییر حالت فنی بحرین فضا‌های بهتری در اختیار مهاجمان ایران قرار داد. این فضاها، با پاس‌کاری، حرکات طلایی و پاس آخر‌های مناسب ملی‌پوشان همراه شد و  توانستیم گلزنی کنیم. در نیمه دوم می‌توانستیم حتی ۶ گل بزنیم.‌ ای کاش به ۶ گل می‌رسیدیم تا به بحرینی‌ها فاصله زیاد فوتبال ایران را ثابت کنیم. چون آنها در گذشته مزاحمت‌هایی برای فوتبال ایران در مسیر جام جهانی داشتند و در همین دوره هم با روش‌های غیر ورزشی قصد دارند به فوتبال ما ضربه بزنند تا خودشان راهی جام جهانی شوند. اما بدانند ایران با وجود چمن نامناسب ورزشگاه المحرق برابر عراق هم برنده خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تا اینجای بازی‌ها، ۵۰ درصد کار طی شده و دو بازی دیگر باقی مانده است. بابت برد بحرین نباید مغرور شویم و باید با قدرت به کارمان ادامه بدهیم. عراق در خط حمله خطرناک است و از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده می‌کند.

ابراهیمی درباره تعویض سامان قدوس تصریح کرد: نیمکت تیم ملی ایران یک تیم کامل است، اگر نگوییم نفرات ذخیره بالاتر در تراز و سطح تیم اصلی هستند؛ بنابراین حضور قدوس در فاز هجومی تیم ملی را قوی کرد. اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند و دیگر مانند گذشته نیست که فقط ۳ یا ۴ نفر در لژیونر باشند؛ بنابراین تجربه بازیکنان افزایش یافته و در مقابل تیمی مانند بحرین انتظاری جز این نیست.

وی با اشاره به دغدغه‌اش پیرامون فاز دفاعی تیم ملی گفت: تاکتیک تیم ملی ایران به گونه‌ای است که مدافعان کناری به حملات تیم کمک می‌کنند. در این حالت فضا‌هایی بین مدافعان ما به وجود می‌آید. این فضا مقابل عراق خیلی برای ایران خیلی خطرناک است. بهتر است هافبک دفاعی جلوی مدافعان داشته باشیم که قلب دفاع را پوشش بدهند. احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی، تمایل به گلزنی دارند به همین خاطر نمی‌توانند فضای جلوی مدافعان را پوشش بدهند و حاج صفی هم هافبک دفاعی نیست. مدل بازی امید ابراهیمی برای پست هافبک دفاعی ایران مناسب است یا بازیکنی که بتواند این مدل بازی را ارائه بدهد.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شناخت سردار آزمون وطارمی از یکدیگر و بازی در اروپا، باعث شده به تیم کمک زیادی انجام بدهند. به نظرم طارمی می‌توانست گلزنی کند. پاس طارمی به آزمون، مرا یاد پاس دایی به خداداد در بازی استرالیا انداخت.

ابراهیمی درباره عملکرد وحید امیری گفت: آرزوی هر مربی در اختیار داشتن بازیکنانی مانند وحید امیری است که کمتر صحبت می‌کنند و بدون حاشیه کار خودشان را ادامه می‌دهند. امیری مانند پرویز قلیچ‌خانی به جز دروازهبانی، در هر پستی ظاهر می‌شود و به تیمش کمک می‌کند. هر چند او را در دو بازی آینده در اختیار نداریم، اما انشاالله نفرات پشت سر او در این دو بازی جبران می‌کنند.

وی در پایان گفت: دو موضوع در خصوص تیم ملی برایم دغدغه است. به فرض اینکه ۳۰ نفر در سطح تیم ملی داریم، اما بعد از این نفرات واقعا کف‌گیر بازیکنان فوتبال‌مان به ته‌دیگ خورده است. باید برای استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در نسل‌های بعد به طور جدی فکر کنیم. دومین دغدغه‌ام حمایت از این تیم برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا است. امیدوارم بعد از ۴۰ سال به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسیم. در پایان برای تیم ملی در مسیر مقدماتی جام جهانی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که دل مردم ایران شاد شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *