آخرین وضعیت تجارت خارجی در سال ۹۹/ عبور بدهی خارجی از ۹ هزار و ۱۴۲ میلیون دلار

8:00 - 20 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۵۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان سال ۹۹ به ۹۱۴۲ میلیون دلار رسید که از این رقم ۱۹۶۶ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و ۷۱۷۶ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

- بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۱۲ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۳۳۷۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۳۸۸۹۳ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات در اردیبهشت ماه امسال با حجم ۳۸۷۹ هزار تن بوده، اما بیشترین ارزش واردات مربوط به اسفندماه با ۴۵۷۲ میلیون دلار بوده است.

کمترین میزان واردات نیز مربوط به مرداد ۹۹ به میزان ۲۰۴۱ هزار تن و ارزش ۲۷۸۵ میلیون دلار در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی به ثبت شده است.

بررسی روند صادرات کالا در سال ۹۹ نشان می‌دهد بالغ بر ۱۱۳۶۷۴ هزار تن کالا با ارزش ۳۴۹۹۸ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادرات صورت گرفته است.

در این بین بیشترین حجم صادرات در اسفند ۹۹ با مقدار ۱۰۵۸۴ هزار تن بوده است که ارزش آن بالغ بر ۳۸۰۰ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

آمار‌های اعلامی از منابع مقدماتی گمرک استخراج شده و بدون احتساب میعانات گازی است.


آخرین وضعیت تجارت خارجی در سال ۹۹/ بدهی خارجی به رقم ۹۱۴۲ میلیون دلار رسید

رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان اسفند ۹۹ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها به ۹۱۴۲ میلیون دلار رسیده است که از این رقم ۱۹۶۶ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و ۷۱۷۶ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

میزان بدهی خارجی برحسب یورو نیز ۷۶۴۵ میلیون یورو بوده است که ۱۶۴۴ میلیون یورو کوتاه مدت و ۶۰۰۱ میلیون یورو میان مدت و بلند مدت بوده است.


آخرین وضعیت تجارت خارجی در سال ۹۹/ بدهی خارجی به رقم ۹۱۴۲ میلیون دلار رسید


متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار آزاد در اسفند ۹۹ رقم ۲۴ هزار و ۶۶۴ تومان بوده و نرخ در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان به ثبت رسیده است.

آخرین وضعیت تجارت خارجی در سال ۹۹/ بدهی خارجی به رقم ۹۱۴۲ میلیون دلار رسید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *