جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرو مذاکرات وین/ عراقچی: متون مورد تبادل هیئت‌ها شفاف و دقیق‌تر شده است

16:54 - 19 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۶۱۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با رئیس هئیت مذاکره کننده ایران، گفت: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی را از آخرین دور گفتگو‌ها ارائه دادند. طبق گزارش آقای عراقچی متونی که در حال تبادل بین هیئت‌ها است، کمی شفاف‌تر و دقیق‌تر شده، هر چند موضوعات اختلافی هنوز باقی مانده است.
ابولفضل عمویی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سید عباس عراقچی، رئیس هئیت مذاکره کننده ایران، گفت: جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با مشارکت عباس عراقچی و هیئت مذاکره کننده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی را از آخرین دور گفتگو‌ها ارائه دادند. طبق گزارش آقای عراقچی متونی که در حال تبادل بین هیئت‌ها است، کمی شفاف‌تر و دقیق‌تر شده هر چند موضوعات اختلافی باقی مانده لذا این اختلافات در چند موضوع رفع تحریم‌ها، در بخش تحریم موارد مشخص (designation) افراد، نهادها، هنوز بخش‌های اقتصادی مهمی باقی مانده است که هیئت مذاکره کننده بر رفع آن‌ها اصرار دارد
 
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالاً طی روز‌های آینده دور آتی مذاکرات در وین از سر گرفته می‌شود، ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده کشورمان دنبال خواهد شد و این مواضع، رفع کلیه تحریم‌ها و راستی آزمایی لغو تحریم‌هاست و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده است به تعهدات هسته‌ای خود در برجام بازگردد.

عمویی گفت: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات تاکید کردند. علاوه بر این نمایندگان تاکید کردند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و مذاکرات باید با این قانون تطابق داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *