سپاه موفق به ساخت واکسن کرونا «نوراوکس» شد/ آغاز تست بالینی از هفته آینده

15:49 - 20 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۸۰۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: واکسن کرونا «نوراوکس» در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همت دانشگاه بقیّة الله ساخته شد و هفته آینده تست بالینی آن کلید خواهد خورد.
سردار احمد عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، از ساخت واکسن کرونا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تلاش دانشگاه بقیّة الله موفق به ساخت واکسن کرونا «نوراوکس» شد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه بیان داشت: هفته آینده از این واکسن با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و فرمانده کل سپاه سرلشکر حسین سلامی و مقامات لشکری و کشوری رونمایی می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زودتر از حتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق به تولید واکسن کرونا می‌شد، اما در این زمینه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همکاری جدی با ما نداشتند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به اینکه مرحله بالینی این واکسن کلید خواهد خورد، اضافه کرد: ان‌شاءالله به زودی به حول و قوه الهی وارد چرخه تزریق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه واژه نور در این واکسن از سوره مبارکه نور در قرآن کریم گرفته شده است، اظهار داشت: واکس هم مخفف کلمه واکسن است، هدف خدمت به مردم ایران است، زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی چهار دهه عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی در همه صحنه‌ها کنار و حامی ملت بزرگ ایران بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *