سیستم درمانی انگلیس زیر فشار شیوع کرونا؛ ۵ میلیون بیمار در صف انتظار درمان

11:05 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۸۷۵
سیستم بهداشت و درمان انگلیس زیر فشار شیوع کرونا قرار گرفته و از درمان بیماران غیر کرونایی ناتوان شده است.
بررسی‌ها نشان دهنده تاثیر گسترده شیوع بیماری «کرونا» بر سیستم بهداشت و درمان انگلیس است.
 
به گزارش «گاردین»، براساس برآورد‌های اولیه، دولت انگلیس برای از بین بردن زمان انتظار درمان بیماران که به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده، ناچار به پرداخت هزینه ۴۰ میلیارد دلاری است.
 
براساس اعلام منابع دفتر نخست وزیری انگلیس، احتمالا «بوریس جانسون»، باید تا ۴ سال بین ۲ تا ۱۰ میلیارد دلار هر سال برای ترمیم هزینه‌های ناشی از شیوع کرونا پرداخت کند.
 
تعداد افراد در صف جراحی در بیمارستان‌های انگلیس، برای نخستین بار از زمان آغاز ثبت این آمار در سال ۲۰۰۷ از مرز ۵ میلیون نفر گذشت.
 
کمبود پرسنل، بیماری پرسنل بر اثر ابتلا به کرونا و کمبود تخت بیمارستانی از جمله مشکلاتی هستند که به شکل گسترده سیستم بهداشت و درمان انگلیس را با چالش مواجه کرده اند.
 
از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار انگلیسی تقریبا ۴۰۰ هزار نفر ناچار شده اند به دلیل ازدحام بیمارستان‌ها به دلیل شیوع کرونا برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی، تعویض مفصل ران و زانو و جراحی آب مروارید در صف انتظار بمانند.
حدود ۳ هزار نفر نیز بیش از ۲ سال در صف انتظار درمان بیماری‌های مذکور قرار دارند. سیستم بهداشت و درمان انگلیس برای خروج از این بحران به ۵ هزار تخت مازاد، ۴ هزار و ۱۰۰ مشاور مازاد و ۱۷ هزار و ۱۰۰ پرستار اضافی نیاز دارد.
 
پیش بینی می‌شود که موج زمستانی کرونا در انگلیس، اختلال بزرگ تری در سیستم بهداشت و درمان این کشور را به دنبال داشته باشد.
 
بیماری کرونا تاکنون جان ۱۲۷ هزار و ۸۶۷ نفر جان خود را از دست داده اند و ۴ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۸۶ نفر به این بیماری مبتلا شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *