شکست دور از انتظار والیبال ایران مقابل آلمان در آخرین دیدار هفته سوم

12:30 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۸۹۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ مقابل آلمان شکست خورد.

- هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ امروز (جمعه) به میزبانی ریمینی ایتالیا به اتمام می‌رسد و تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم آلمان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب این تیم شد تا چهارمین شکست ایران در این رقابت‌ها رقم بخورد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی، ایران را با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مسعود غلامی، صابر کاظمی و آرمان صالحی در پست لیبرو به میدان فرستاد.

ست اول: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
 
سرویس نخست این بازی را صابر کاظمی روانه زمین آلمان کرد و حریف موفق شد اولین امتیاز خود را بگیرد. با رفتن عبادی‌پور به خط سرویس بازیکنان ایران در انتهای زمین توپ گیری خوبی انجام دادند تا ایران ۲ بر یک پیش بیفتد. شاگردان جیانی در یک رالی طولانی که ۲۰ ثانیه به طول انجامید توانستند نتیجه را ۴ بر ۲ به سود آلمان تغییر دهند. مهاجمان ایران در تبدیل توپ به امتیاز با مشکل مواجه شده بودند تا حریف با استفاده از این ناهماهنگی پنجمین امتیاز متوالی خود را کسب کند تا آلکنو در امتیاز ۶ بر ۲ به سود آلمان درخواست رمان استراحت کند. پس از بازگشت از زمان استراحت موسوی با سرویس‌های پرشی خود توانست شرایط را تغییر دهد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یابد. با تیزهوشی معروف و توصیه‌های تاکتیکی آلکنو ایران در امتیاز ۷ بازی را به تساوی کشاند و در ادامه صالحی با یک امتیاز سرویس نتیجه را ۸ بر ۷ به سود ایران تغییر داد.
 
در ادامه شاگردان آلکنو توانستند دو امتیاز متوالی دیگر کسب کنند تا جیانی در امتیاز ۱۰ بر ۸ برای ایران، نخستین زمان استراحتش را بگیرد. آلمان‌ها موفق شدند در امتیاز ۱۳ بازی را برابر کنند. سرویس قدرتمند موسوی با دریافت مناسبی در زمین آلمان همراه نشد تا ایران دو امتیاز برتری ایجاد کند و در ادامه با جای خالی معروف دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۴ بری ایران راهی زمان دوم استراحت فنی شدند. با رسیدن به اواخر ست نخست کاظمی امتیاز سرویس گرفت تا سرمربی آلمان در نتیجه ۲۰ بر ۱۷ برای ایران، دومین زمان استراحتش را درخواست کند. با بازگشت به زمین و عملکرد خوب سرویس‌زنان آلمان، نتیجه ۲۰ بر ۱۹ شد. با اعلام خطای دو ضرب معروف بازی در امتیاز ۲۱ مساوی شد تا آلکنو هم زمان استراحت بگیرد. معروف با یک سرویس هدفدار و زیبا نتیجه را ۲۴ بر ۲۲ برای ایران کرد. در پایان تیم ایران موفق شد ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران کرد.
 
ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ به سود آلمان
 
ست دوم هم بازی پایاپای دنبال می‌شد و بازی تا امتیاز ۳ مساوی پیش می‌رفت. با سرویس پرشی صالحی توپ به زمین ایران برگشت و کاظمی با آبشاری محکم ایران را زودتر به امتیاز ۴ رساند. در ادامه شاگردان جیانی با دفاع روی تور عبادی‌پور ۶ بر ۵ جلو افتادند. سرویس‌های ریسکی آلمان دریافت عقب زمین ایران را به مشکل انداخت و نرسیدن مناسب توپ به دست معروف باعث شد آلمان‌ها زودتر به امتیاز ۸ برسند و دو امتیاز برتری ایجاد کنند. با خطای تور غلامی در خط حمله نتیجه ۱۲ بر ۹ برای آلمان شد. در ادامه صالحی هم دفاع شد تا آلمان هم ۵ امتیاز اختلاف ایجاد کنند تا در نتیجه ۱۵ بر ۱۰ آلکنو زمان استراحت بگیرد. دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود آلمان، وارد زمان دوم استراحت فنی شدند.
 
برتری ۵ امتیازی آلمان تا نتیجه ۲۰ بر ۱۵ هم ادامه داشت، اما این پایان کار نبود و تیم ایران که سرویس‌های زیادی را از دست دادند فرصت را به حریف دادند تا آلمان ۲۱ بر ۱۵ پیش بیفتد تا آلکنو چاره‌ای جز درخواست زمان استراحت نداشته باشد. با رسیدن به اواخر ست بازیکنان ایران به خودشان آمدند و سه امتیاز متوالی کسب کردند تا نتیجه ۲۳ بر ۲۰ شود، اما در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود آلمان تمام شد تا دو تیم در مجموع ست شماری به تساوی یک بر یک برسند.
 
ست سوم: ۲۵ بر ۱۹ به سود آلمان
 
این ست هم با برتری آلمان‌ها آغاز شد و شاگردان جیانی به لطف پیروزی روحیه بخش در ست دوم، ۴ بر ۲ از ایران پیش افتادند. با امتیاز سرویس توبیاس کریک آلمان زودتر به امتیاز پنج رسید. بازیکنان ایران که در خط حمله و دریافت با مشکل روبرو بودند دو امتیاز دیگر هم از دست دادند تا دو تیم در نتیجه ۸ بر ۳ برای آلمان گام به زمان دوم استراحت فنی بگذارند. با ناهماهنگی بین معروف و غلامی در خط حمله اختلاف امتیاز به شش رسید تا آلکنو وادی را جایگزین معروف کند، اما این پایان کار نبود و با دفاع شدن صالحی نتیجه ۱۰ بر ۳ به سود آلمان شد تا ایران در آستانه از دست دادن ست سوم قرار گیرد. غلامی این بار دفاع شد تا نتیجه عجیب ۱۳ بر ۴ برای آلمان رقم بخورد.
 
با رفتن کاظمی به خط سرویس ایران دو امتیاز متوالی کسب کرد، اما با کسب امتیاز از سوی شاگردان آلکنو، دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود آلمان وارد زمان دوم استراحت فنی شدند. دریافت‌های متزلزل ایران در انتهای زمین عملا به پاشنه آشیل شاگردان آلکنو بدل شده بود و آلمان موفق شد بازهم ۹ امتیاز اختلاف ایجاد کند تا حساب کار ۱۷ بر ۸ شود. آرمان صالحی هم در دریافت سرویس بازیکن آلمان ناکام بود تا نتیجه غیرقابل باور ۲۰ بر ۱۰ روی تابلوی امتیازات مشاهده شود. در نهایت آلمان موفق شد با ارائه یک بازی حساب شده ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود تمام کند تا در مجموع ست شماری آلمان دو بر یک پیش بیفتد.
 
ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران
 
بازیکنان ایران که می‌دانستند باخت در این ست مساوی با شکست در کل بازی است بسیار جنگنده ظاهر شدند و در همان ابتدا ۳ بر صف از آلمان پیش افتادند تا جیانی درخواست زمان استراحت کند. برتری سه امتیازی شاگردان آلکنو ادامه‌دار بود و دو تیم در نتیجه ۸ بر ۵ گام به زمان نخست استراحت فنی گذاشتند. پس از این وقفه آلمان‌ها نبض بازی را در دست گرفتند و با کسب دو امتیاز متوالی اختلاف را به حداقل رساندند. با سرویس دیدنی زیمرمن بازی در امتیاز ۱۰ به تساوی رسید تا بازی با حساسیت بیشتری دنبال شود. در ادامه با خطای تور بازیکنان آلمان باز هم اختلاف به دو امتیاز رسید و نتیجه ۱۲ بر ۱۰ شد، اما این پایان کار نبود و کاظمی با استفاده از توپ برگشتی فاصله را به سه امتیاز افزایش داد تا جیانی مجبور به درخواست دومین زمان استراحتش شود.
 
جیانی و شاگردانش که به هیچ عنوان پا پس نمی‌کشیدند موفق شدند دو امتیاز بگیرند و بازی را در امتیاز ۱۴ به تساوی بکشانند. با اشتباه زیمرمن در حمله دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۴ وارد زمان دوم استراحت فنی شدند. پس از این وقفه کاظمی توپ برگشتی را به امتیاز تبدیل کرد تا ایران به امتیاز ۱۷ برسد. صالحی با سرویسی پرشی و ریسکی دریافت آلمان را با مشکل مواجه کرد تا در برگشت ایران نوزدهمین امتیاز را هم بگیرد تا اختلاف به چهار امتیاز افزایش پیدا کند. آلمان‌ها توانستند دو امتیاز را جبران کنند تا نتیجه ۱۹ بر ۱۷ شود. با رسیدن به لحظات پایانی ایران توانست اختلاف را بیشتر هم کند تا در نهایت ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران تمام شود تا با تساوی دو بر دو در ست شماری، تکلیف تیم پیروز به ست سوم کشیده شود.
 
ست پنجم: ۱۵ بر ۱۳ به سود آلمان
 
باوجود سرویس خوب کاظمی این آلمان‌ها بود که با یک دفاع روی تور امتیاز نخست را کسب کردند. در ادامه شاگردان جیانی با زدن سرویس‌های ریسکی و در ادامه عملکرد بی‌نقص در دفاع روی تور، توانستند ۳ بر یک از ایران پیشی بگیرند. با ناهماهنگی بین معروف و غلامی در خط حمله آلمان امتیاز ۶ را هم کسب کرد تا فاصله امتیازی به عدد سه برسد. با سرویس دیدنی اسفندیار ایران به امتیاز ۶ رسید تا اختلاف به حداقل رسید تا جیانی در نتیجه ۷ بر ۶ زمان استراحت بگیرد. بازیکن آلمان با ورود به زمین توانست امتیاز سرویس بگیرد تا این تیم ۸ بر ۵ پیش بیفتد. با رسیدن به اواخر ست پنجم تعداد خطا‌های سرویس بازیکنان ایران بیشتر می‌شد تا نتیجه ۱۳ بر ۱۱ برای آلمان شود و آلکنو زمان استراحت بگیرد. درنهایت تیم ایران ست پنجم را با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ واگذار کرد تا در مجموع ۳ بر ۲ مغلوب آلمان شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *