زاکانی: حضور زنان در عرصه سیاست و مدیریت مهم است/ وزارت خانواده تشکیل می‌دهم

12:05 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۹۰۵
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وزارتخانه‌ای را برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان تاسیس خواهیم کرد که وزیر و مسئول این وزارتخانه یک زن است و امور زیر نظر او انجام می‌شود.

- «علیرضا زاکانی» امروز (جمعه ۲۱خرداد) در جلسه با بانوان گفت: قطار تغییر جامعه برمبنای فرهنگ است که در این میان نقش بانوان در خانواده بسیار اهمیت دارد، لذا بانوان نیاز به صیانت دارند. علاوه بر این نقش زنان در عرصه اجتماع نیز بسیار اساسی و مهم است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر حضور زنان در عرصه سیاست افزود: هنر نیست که بگویند یک زن راننده بلدوزر شده، اما هنر است بگویند یک زن سیاستمدار و مدیر شده است.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور هستند که تعداد اندکی تحت پوشش بیمه قرار دارند، همچنین ۲۱ میلیون زن خانه‌دار در کشور حضور دارند که اگر در جهت تحقق خانواده مطلوب آموزش ببینند شاهد تحول جدی در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تأسیس وزارتخانه‌ای با محوریت خانواده خاطرنشان کرد: در صورت پیروزی و موفقیت در عرصه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ای را برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان تاسیس خواهیم کرد که وزیر و مسئول این وزارتخانه یک زن است و امور زیر نظر او انجام می‌شود. امیدوارم بتوانیم الگوی جدیدی از حضور بانوان داشته باشیم و از حقوق آن‌ها در خانواده و جامعه صیانت کنیم.

زاکانی با اشاره به الگوبرداری از غرب در حوزه زنان یادآور شد: بعد از انقلاب افرادی مدیریت امور را در دست گرفته اند که در امور مربوط به زنان به دنبال الگو برداری از غرب هستند. خیانت جریان رقیب باعث شده که موضوعات فرهنگ - سیاسی تبدیل به موضوعات سیاسی - امنیتی شوند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *