چرا ابراهیم رئیسی می‌تواند موفق شود؟

12:27 - 21 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۹۱۱
ابراهیم رئیسی به دلیل چهار دهه اشراف بر ساختارها، قوانین پیچیده و انحصارات گروه‌های ذینفع، تنها فردی است که می‌تواند انحصارهای ضد تحول را بشکند و ضریب‌نفوذ و عملیاتی کردن قانون در کف جامعه را افزایش دهد.
- مهدی دوستی - آنچه از تعریف سنتی توسعه می‌دانستیم این بود که، توسعه بر سه پایه توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی استوار بود، اما امروز می‌دانیم توسعه یک رکن چهارمی هم دارد و آن‌هم توسعه اجرایی است، توسعه اجرایی در واقع توان عملیاتی کردن قوانین موجود است.

در واقع در جهان امروز مهم‌تر از داشتن برنامه‌های جدید، اول عملیاتی سازی برنامه‌های موجود است که اهمیت دارد، وگرنه تفاوت فاحشی میان قوانین در کشورهای پیشرفته با کشورهای عقب‌مانده وجود ندارد. توان عملیاتی‌سازی قوانین نیازمند رئیس دولتی است که با اشراف بر سازوکار حقوقی، پیچیدگی قوانین و ساختارهای مافیا پرور دولتی و ضد تحول، بتواند اراده قانون را در بستر جامعه جاری و قانون را به نفع مردم در بستر جامعه اجرایی کند.

ابراهیم رئیسی به دلیل چهار دهه اشراف بر ساختارها، قوانین پیچیده و انحصارات گروه‌های ذینفع، تنها فردی است که می‌تواند انحصارهای ضد تحول را بشکند و ضریب‌نفوذ و عملیاتی کردن قانون در کف جامعه را افزایش دهد. چالش امروز ایران متخصصین اقتصاد و فرهنگ نیست بلکه یک رئیس دولت برای ایران قوی است که بتواند مقتدرانه قانون را در بستر جامعه به نفع مردم جاری و عملیاتی سازد.


برچسب ها: ایران توسعه رئیسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *