قدردانی از تلاش‌های بانیان صلح و سازش توسط دستگاه قضایی خراسان شمالی

14:26 - 22 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۱۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عوامل ستاد استانی صبر خواست تجارب و پیشنهاد‌های ارزنده خود را بطور مکتوب ارائه کنند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص‌های عملکردی را بیشتر و بهتر از قبل بهبود بخشید.
جلسه فوق العاده ستاد استانی صبر در حالی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد و طی مراسمی از تلاش‌های بانیان صلح و سازش در استان قدردانی شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن تقدیر از تلاش‌های طلایه‌داران صلح و سازش به ویژه نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی که در این خصوص کارنامه درخشانی در راستای اصلاح ذات‌البین و رفع حل اختلافات در سال گذشته داشتند بر ضرورت تداوم و تقویت فرهنگ مصالحه و اعتلای هرچه بیشتر این فریضه مهم تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عوامل ستاد استانی صبر خواست تجارب و پیشنهاد‌های ارزنده خود را بطور مکتوب ارائه کنند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص‌های عملکردی را بیشتر و بهتر از قبل بهبود بخشید.

وی همچنین میلاد مسعود حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ما باید لحظه لحظه عمرمان را صرف عنایات و کرامات معصومین قرار دهیم و در این دلدادگی نباید لحظه‌ای از آن بزرگواران غافل باشیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: انتخابات به اعتبار ماهیت و ابعاد مترتب بر آن هم جنبه دینی و شرعی دارد و هم تکلیفی سیاسی و ملی است که با اختیاری که خداوند به انسان‌ها داده و آن‌ها را از سایر موجودات متمایز کرده، آدمی باید با مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کند و همگی باید به واسطه این اختیاری که به ما داده شده، شأن و جایگاه خودمان را حفظ کنیم و با انتخابی صحیح و مناسب، سیلی محکمی بر صورت دشمنان انقلاب بزنیم و بتوانیم ایران قوی را بسازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به ضرورت تبیین فلسفه ارسال رسل و انزال کتب در سطح جامعه خاطرنشان کرد: جامعه به صورت پیوسته نیاز به تبلیغ ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی اسلامی دارد و این امر مهم امروز باید به صورت گفتمان سازی ارزش‌ها درآید که یکی از آن ارزش‌ها موضوع عفو و گذشت و صبر و صلح و سازش است.

وی یادآوری کرد: گفتمان سازی باید به قدری مؤثر باشد که اگر کسی مرتکب جرمی مانند قتل شد، اولیای دم با وجود اختیار قصاص، تمایل به صلح و سازش پیدا کنند و در این زمینه باید از ظرفیت‌های مختلف جامعه استفاده شود تا برای صاحب حق جا بیافتد که لذتی که در عفو و گذشت هست در انتقام نیست و نهادینه کردن این امر مهم از وظایف ستاد صبر است که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، آن را وارد بستر زندگی مردم کند تا به عنوان یک حقیقت مورد پذیرش باشد.

جعفری از کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه نهاد‌هایی که در ابعاد اجتماعی و فرهنگی رسالت ذاتی و قانونی دارند و به نحوی با این موضوعات سروکار دارند خواست با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی، تلاش مضاعف و کار شبانه روزی دستگاه قضایی را در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های ارتکاب جرم بیش از پیش یاری کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *