رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتخاذ تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسمات قوه قضاییه در دادگستری آذربایجان غربی

16:25 - 22 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۲۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تکلیف و وظیفه مهم دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: کار‌ها و اقدامات مهم و ارزشمندی در دستگاه قضایی این استان و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه در این خصوص صورت پذیرفته است.
- جلسه مشترک شورای قضایی آذربایجان غربی با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه به منظور طرح و بررسی موضوعات و اتخاذ تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسمات هفته قوه قضاییه در دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد.
 
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه روسای سازمان‌های تابعه و کانون‌های کارشناسان و وکلا و مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه، کانون سردفتران و دفتریاران و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: ما در آستانه هفته قوه قضاییه هستیم که امسال با رویداد مهم انتخابات و ولادت حضرت امام رضا (ع) متقارن شده است و این جلسه به منظور هماهنگی و انسجام بخشی اجرایی کردن برنامه‌ها در این هفته تشکیل شده است.

عتباتی افزود: ما با شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی شاهد مظلومیت قوه قضاییه بودیم که این مظلومیت امروزه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: تکلیف و وظیفه مهم دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است و کار‌ها و اقدامات مهم و ارزشمندی در دستگاه قضایی این استان و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه در این خصوص صورت پذیرفته و در حال انجام است و تنها مختص این ایام نیست.

وی اظهار کرد: مناسبت‌ها یک فرصت و بهانه‌ای برای ارائه فنی و علمی عملکردها، خدمات و تلاش‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است و هفته قوه قضاییه نیز جزء این مناسبت‌هاست که ما در آن تلاش خواهیم کرد که در این هفته در قدم اول از خانواده شهدا، خصوصاً خانواده‌های شهدای منتسب به قوه قضاییه تجلیل کنیم و در قدم دوم اقدامات و تلاش‌های دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی و نهاد‌ها و مجموعه‌های تابعه را به نحو مطلوب به سمع و نظر مردم شریف و شهید پرور این استان رسانده شود و در قدم سوم خدمات و اقدامات نوین و ویژه‌ای را در این هفته ارائه کنیم.

وی در ادامه گفت: نباید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان آذربایجان غربی در انعکاس تلاش‌ها و اقدامات غافل بود و باید با استفاده از این ظرفیت تلاش کنیم مردم ویژه‌تر در جریان اقدامات و خدمات مجموعه دستگاه قضایی و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه قرار گیرند.

عتباتی تصریح کرد: بنده قدردان تمام زحمات و تلاش‌های همه زحمت کشان دستگاه قضایی، شورا‌های حل اختلاف و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه هستم و ضمن اینکه باید برای بزرگداشت زحمات این زحمتکشان تلاش کنیم باید نگاه ویژه‌ای در راستای بهبود و بهینه سازی خدمات داشته باشیم.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه پیشنهادات و اقدامات در نظر گرفته شده در هفته قوه قضاییه را ارائه و با تعیین سرپرست روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی به عنوان دبیر این مراسم مقرر شد تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه نماینده خود را جهت هماهنگی لازم در اجرایی کردن برنامه‌های تعیینی به دبیرخانه بزرگداشت هفته قوه قضاییه معرفی کنند.

این جلسه ۳۰ مصوبه داشت که در هفته قوه قضاییه اجرایی خواهند شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *