تاکید رئیس کل دادگستری استان لرستان بر لزوم زمان کاهش رسیدگی به پرونده‌ها

16:06 - 22 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: قرار نیست پرونده مدت زیادی طول بکشد، وقت رسیدگی را بایستی کاهش بدهیم و تمام پرونده‌ها ورودی در طول سال بایستی مختومه شود.

- محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان لرستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان رومشکان عنوان کرد: شهرستان رومشکان مناسب امور کشاورزی است که با توجه به حجم تولیدات مختلفی در شهرستان و در زمینه کشاورزی و دامداری وجود دارد فرآوری محصولات برای شهرستان مفید است و می‌تواند از خام فروشی محصولات جلوگیری کند و سود بیشتری را برای مردم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذارانی شناسایی شوند، احداث کارخانه تولید آرد و احداث تعدادی سیلو می‌تواند در زمینه اشتغال جوانان این شهرستان مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی، محوری و اولویت‌دار ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: این سیاست‌های اولویت دار در قالب سند تحول قضایی به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ما موظف به اجرای دقیق و پیگیری این سیاست‌ها هستیم.

رزم افزود: اولین سیاست اولویت دار که ریاست قوه قضاییه همواره در جلسات متعدد به آن تاکید دارد تکریم ارباب رجوع، مردم داری و مردم مداری، رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی است و ما قضات و کارکنان دستگاه قضا و همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان لرستان ضمن اشاره به اینکه قاضی باید اخلاص عمل داشته باشد، نیت و انگیزه در جهت بخشی به اعمال انسان نقش عمده دارد، افزود: شاخص دیگری که مد نظر ریاست قوه قضاییه است و مدام بر آن تاکید دارد صلح و سازش و اصلاح ذات البین و حل و فصل خصومت‌ها است که تاکید آموزه‌های دینی و آیات و روایات متعدد بر اصلاح ذات البین است، ما وظیفه داریم به صلح و سازش دعوت کنیم، یک زمانی قوانین موضوعه این اختیار را به قاضی نداده بود، ولی الان بر اساس قوانین موضوعه قاضی وظیفه دعوت طرفین به صلح و سازش را دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی از دیگر سیاست‌های محوری ریاست قوه قضاییه است، عنوان کرد: قرار نیست رسیدگی به پرونده مدت زیادی طول بکشد و وقت رسیدگی را باید کاهش دهیم، تمام پرونده‌ها ورودی در طول سال باید مختومه شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان رومشکان پرونده قتل عمد نداریم، اظهار داشت: موضوع قاطعیت در برخورد با قتل عمدی بسیار مهم است که در این زمینه برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما ۴۰ جرم اولویت دار که باید با قاطعیت با آن‌ها برخورد شود را احصاء کردیم و با آن‌ها برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت، سعی خواهیم کرد در جرایم سبک و ضعیف از تاسیسات نوین حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس، عفو مشروط، تعلیق مجازات و تخفیف و تبدیل مجازات استفاده کنیم.

رزم تاکید کرد: باید شعار جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را حتماً پیگیری کنیم، تامین امنیت سرمایه گذار در این شهرستان بسیار با اهمیت و لازم است، مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع بسیار مهم و جدی است که مطالبه مقام معظم رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: عمل نکردن به وظایف توسط برخی مدیران موجب زیان و خسارت می‌شود، امروز فرصت سوزی از مدیران پذیرفته نیست و مدیر باید قانونمند، ضابطه‌مند و شجاعانه تصمیم گیری کند.

وی با تاکید بر موضوع احیاء حقوق عامه عنوان کرد: وظیفه داریم به حقوق عامه به عنوان یکی از سیاست‌های مهم و تاثیرگذار توجه داشته باشیم.

رزم در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: باید با دقت بیشتر و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و تجلی حضور و مشارکت را به نمایش بگذاریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *