برگزاری ۱۰ جلسه کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی

17:02 - 25 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۲۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از برگزاری ۱۰ جلسه در قالب ستاد و کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی خبر داد.
- سید امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با تأکید بر لزوم پایبندی همگانی به موازین قانونی و مفاهیم اخلاقی؛ گفت: بحمدالله در سایه تعامل و همدلی مسئولان شاهد فرایند طی مطلوب برگزاری انتخابات در سطح استان هستیم و در این میان نقش رسانه ها بسیار پررنگ و مؤثر بوده که جای تشکر و قدردانی دارد.

 مرتضوی با اشاره به برگزاری 10 جلسه در قالب ستاد و کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: پس از وصول دستورالعملها 3 جلسه در قالب ستاد پیشگیری با 19 مصوبه و 7 جلسه در قالب کارگروه پیشگیری با 38 مصوبه در مشهد و 69 جلسه ستاد با بیش از 300 مصوبه در شهرستانهای استان با هدف رصد فرایندها و پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی تشکیل شده و علاوه بر آن در 11 جلسه نیز به بررسی مسائل مربوط به فضای مجازی پرداخته شده که ماحصل آن 45 مصوبه بود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تلاش همه جانبه دستگاه قضایی در راستای برگزاری یک انتخابات قانونی گفت: نسبت به تمام حوزه های قضایی دستورالعمل های انتخاباتی صادر و 57 شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخاباتی در سطوح مختلف قضایی در نظر گرفته شده است.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی گفت: با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی؛ مردم بسیار آگاه شده اند و هوشمندانه انتخاب می کنند بنابراین از نامزدها می خواهیم از دادن وعده های غیرممکن و فریبنده خودداری کنند چه بسا تبلیغات اغوا کننده برای آنها نتیجه عکس داشته و با عدم اقبال عمومی روبه رو شوند چراکه مردم به خوبی متوجه بداخلاقی های انتخاباتی می شوند و ذائقه عمومی توهین، تخریب، تحقیر و مانند آن را برنمی تابد.

وی افزود: ما در مجموعه قضایی و با هدف خدمت هرچه بیشتر با استفاده از 6500 دیده بان مردمی تلاش کردیم نظارت ویژه ای بر حُسن اجرای قوانین توسط مسئولان داشته باشیم و براساس گزارشات مستند اقدامات خوبی نیز در زمینه برخی تخلفات به انجام رساندیم.

وی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و ارتقاء آگاهی های عمومی گفت: رسانه ها در استان خراسان رضوی همواره یاری رسان مسئولان در زمینه خدمت رسانی بوده و انشاء الله در انتخابات آتی نیز شاهد نقش آفرینی مطلوب آنها در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری در پای صندوق های رأی خواهیم بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *