انتشار مجدد نامه‌ای جعلی که ۱۶ ماه پیش تکذیب شده بود!

16:27 - 25 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۲۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در ادامه بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی، مجدداً مطلبی خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی برای تحت‌الشعاع قرار دادن مقوله انتخابات و برخی کاندیدا‌های انتخاباتی در حال دست به دست شدن است.

- در ادامه بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی، مجدداً مطلبی خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی برای تحت‌الشعاع قرار دادن مقوله انتخابات و برخی کاندیدا‌های انتخاباتی در حال دست به دست شدن است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اخیراً با یک نامه جعلی مواجه می‌شوند که ادعا می‌شود از سوی سازمان پزشکی قانونی صادر شده است؛ محتوای این نامه جعلی، مبتنی بر درخواست‌های سازمان پزشکی قانونی پیرو اغتشاشات آبان ۹۸ می‌باشد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نامه جعلی در اواخر سال ۹۸ و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و در همان مقطع زمانی از سوی سازمان مورد اشاره تکذبیه ناظر بر آن صادر شد.

در تکذبیه‌ای که به تاریخ اول اسفند ۹۸ توسط سازمان پزشکی قانونی صادر شد - و هم‌اکنون با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل مشاهده است - پیرامون نامه جعلی مورد اشاره، قید شده بود که پیرو انتشار نامه جعلی منتسب به این سازمان در شبکه‌های اجتماعی که ضمن ایرادات متعدد و فاحش ظاهری، دارای اشکالات متعدد در شیوه نگارش اداری بوده و بیانگر عدم آشنایی ابتدایی جاعلان از نحوه مکاتبات اداری می‌باشد به اطلاع می‌رساند مطالب مطرح شده در نامه جعلی مذکور نیز به کلی کذب می‌باشد.

این تکذبیه تصریح کرده بود که تمامی اجساد ارجاعی به این سازمان با دقت و بر مبنای اصول علمی و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و پس از آن بلافاصله به خانواده متوفی تحویل می‌شود و لذا نیازی به نگهداری اجساد وجود ندارد، انتشار چنین اخبار مجعولی را در آستانه انتخابات پرشور ۲ اسفند ناشی از سرخوردگی و استیصال دشمنان این مرز و بوم از حضور حماسی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان در تشییع باشکوه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال و تلاش آنان برای بهره گیری از هر شیوه‌ای جهت القای شبهه در اذهان و انتشار اخبار مجعول به منظور کاستن از شور و نشاط عمومی جهت حضور در انتخابات پیش رو می‌داند.

این تکذبیه در پایان مجددا یادآور شده بود که فرزندان پرتلاش ایران عزیز در سازمان پزشکی قانونی کشور همواره تلاش داشته و دارند تا بهترین خدمات ممکن را در حیطه وظایف خطیر، حساس و توام با صعوبت خویش، منطبق بر اصول و استاندارد‌های علمی به مردم عزیز کشورمان ارائه نمایند.

گفتنی است، این تصویر آن نامه جعلی است که اواخر سال ۹۸ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و مجدداً در برخی شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

انتشار مجدد نامه‌ای جعلی که ۱۶ ماه پیش تکذیب شده بود!

خبر تکذبیه سازمان پزشکی قانونی نیز که در اسفند ۹۸ پیرامون نامه جعلی فوق‌الذکر منتشر شده بود، در این لینک قابل مشاهده است: https://lmo.ir/news/۹۵۴۵۰


برچسب ها: پزشکی قانونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *