نکته برداری از یک پیروزی ماندگار؛ از موفقیت با مربی که مسخره شد تا معجزه‌ای بدون تاسف!

0:02 - 26 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۲۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی ایران پیروزی باارزشی مقابل تیم عراق کسب کرد.

- شب خاطره انگیز دیگری برای فوتبال ایران رقم خورد و در حالی که تیم ملی در دور رفت مرحله اول انتخابی جام جهانی قطر نتوانسته بود عملکرد خوبی داشته باشد، اما در دور برگشت این رقابت‌ها اسکوچیچ و شاگردانش کاری کردند کارستان. آنها که ۳ برد پیاپی مقابل هنگ کنگ، بحرین و کامبوج به دست آورده بودند برای صدرنشینی به مصاف تیم عراق رفتند. عراقی‌ها پیش بازی با ایران صدرنشین جدول بودند و با تساوی هم می‌توانستند صدرنشینی خود را حفظ کنند؛ اما مقابل تیم ایران کم آوردند و شکست تلخی را تجربه کردند؛ شکستی که برای آنها بسیار سنگین و البته غیرقابل هضم بود. در ادامه مروری شده به مسائل فنی این بازی.

*ترکیب اولیه ایران هیچ سورپرایزی نداشت و اسکوچیچ ترکیبی را به میدان فرستاد که قابل پیش بینی بود؛ هر چند احتمال می‌رفت سامان قدوس در ترکیب اصلی حضور داشته باشد که این اتفاق نیفتاد و قدوس و تعداد زیادی ستاره روی نیمکت تیم ملی بودند.

*نکته جالب دیگری که در ترکیب اولیه تیم ملی دیده شد این بود که تنها ۳ بازیکن از لیگ ایران به صورت ثابت به میدان رفتند.

*عراقی‌ها بازی را دفاعی آغاز کردند و کاملا مشخص بود که ترس زیادی از بازیکنان هجومی ایران و به خصوص طارمی و آزمون دارند. حتی زمانی که از تیم ایران عقب افتادند هم جرات اینکه تعداد بازیکنان دفاعی خود را کم کنند نداشتند.

*بدون شک بهترین بازیکن ایران در دیدار با عراق احمد نورالهی بود. این بازیکن در همه صحنه‌های بازی حضور داشت و بازی تخریبی او یکی از مهمترین دلایل پیروزی تیم ایران بود.

*حاج صفی در طول سال‌های گذشته منتقدان زیادی داشته است؛ اما باید اعتراف کرد حضور او در دفاع چپ تیم ملی یک وزنه سنگین برای تیم ملی محسوب می‌شود.

*سردار آزمون و مهدی طارمی یکی از رویایی‌ترین زوج‌های خط حمله تیم ملی را تشکیل داده اند. بعد از خداداد عزیزی و علی دایی که سال‌ها در تیم ملی در کنار هم بازی کردند حالا طارمی و آزمون یک زوج خاطره ساز دیگری در تیم ملی هستند.

*اسکوچیچ با کلی طعنه و تمسخر از طرف اهالی فوتبال ایران و حتی مردم، سرمربی تیم ملی شد؛ اما او ثابت کرد می‌توان مربی ارزان قیمتی بود که می‌تواند یک تیم گرانقیمت و پرستاره را رهبری کرد. دست مریزاد به این مربی و باید انتظار داشت در ادامه هم فدراسیون فوتبال حامی او باشد.

*قلعه نویی برای کسانی که پیروزی مقابل بحرین را معجزه می‌دانستند اظهار تاسف کرده بود؛ اما واقعیت این است که پیروزی مقابل تیم‌هایی مثل بحرین و عراق در محدوده فنی نمی‌گنجد و شکست آنها کار بسیار سختی است که اگر این گونه نبود سال‌ها از پیروزی ایران مقابل این ۲ تیم نمی‌گذشت.

*برد مقابل عراق و صعود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی می‌تواند باعث شود برای مدتی ضرر سنگین چندین میلیاردی که فوتبال ایران به خاطر قرارداد ویلموتس متحمل شد به فراموشی سپرده شود؛ اما ضرر داغ آنقدر سنگین است که فوتبال ایران تا سال‌ها تاوان آن را خواهد داد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *