رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تبیین اهداف سند تحول قضایی در هفته قوه قضاییه

12:11 - 27 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۶۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی است که کارکنان دستگاه قضایی کشور، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بتوانند در این فرصت مغتنم کارنامه یکساله دستگاه قضایی کشور را به مردم شریف ایران ارائه دهند و ضمن ارائه کارنامه دستگاه قضایی به ویژه در راستای سند تحول قضایی، برنامه‌های سال آینده را نیز تشریح و تبیین کنند.

یدالله موحد در نشست شورای قضایی استان کرمان با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: با توجه به ارتباط تنگاتنگ موجود بین شعار سال و سند تحول قضایی؛ لازم است که ابعاد این سند و دستاورد‌های حاصل از اجرای این سند با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی هر چه بیشتر در سطح جامعه منعکس شود.

وی ضمن بیان این مطلب که برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه با محوریت سند تحول قضایی اجرایی می‌شود، گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه باید بر اساس طرحی جامع طراحی و اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال جاری شرایط متفاوتی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه وجود دارد، تاکید کرد: همزمانی با ایام برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه با تغییراتی مواجه شده است.

موحد بر همکاری و همراهی مسئولانی که امکانات رسانه‌ای و تبلیغی در اختیار دارند، به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته قوه قضاییه تاکید کرد و ادامه داد: امید است برنامه‌های تعیین شده از سوی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه به بهترین شکل ممکن و بر مبنای مشارکت تمامی نهاد‌های همکار اجرایی شود.

وی بر تبیین راهکار‌ها و برنامه‌های اجرا شده به منظور تسهیل خدمات حقوقی و قضایی نیز تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان، مدیران اجرایی و گروه‌های مردمی به منظور تبیین دستاورد‌های دستگاه قضایی و ایجاد زمینه نقد و بررسی خدمات دستگاه قضایی با حضور نخبگان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفه قوه قضاییه در سال جاری خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان، برگزاری جلسات توجیهی با مدیران و نمایندگان حقوقی سازمان‌ها به منظور صیانت از حقوق بیت المال با محوریت سازمان بازرسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هفته قوه قضاییه باید اقدامات انجام شده به منظور توسعه ارتباط الکترونیکی و برخط بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز به صورت گسترده به اطلاع مردم رسانده شود.

موحد ضمن بیان این مطلب که مردم انتظار دارند در هفته قوه قضاییه خدمات فوق العاده قضایی به آن‌ها ارائه شود، اظهارداشت: برقراری ارتباط تمام الکترونیکی ضابطان با دستگاه قضایی به عنوان یک اقدام نو و ابتکاری در استان کرمان آغاز شده است.

وی بر استفاده از فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تبیین سند تحول قضایی تاکید کرد و ادامه داد: در صورت تائید دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سومین مرحله از جشنواره رسانه و عدالت نیز طی سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در هفته قوه قضاییه همچنین باید طرح هر مسجد یک حقوقدان براساس کار مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج حقوقدانان در مساجد تداوم یابد تا مشکلات مردم هر منطقه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری و رفع شود.

موحد خاطرنشان کرد: برگزاری میزگرد‌های تخصصی تلویزیونی با حضور کارشناسان حقوقی، قضایی و اقتصادی به منظور تبیین عملکرد دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در هفته قوه قضاییه انجام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *