رئیس‌جمهور: انتخابات برای سرنوشت مردم و نظام اهمیت دارد

10:40 - 28 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۸۵۱
رئیس جمهور گفت: مردم ما به خوبی می‌دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و‌ ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزد‌ها تا امروز نداشتیم.

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختتن رای خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و‌ ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزد‌ها تا امروز نداشتیم.

روحانی افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و در استان‌های مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تاثیرگذار است.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزد‌های انتخابات رای بدهند.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

روحانی با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آن‌ها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشور‌ها ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رای و صف‌های مردم در انتخابات ایران، گفت: با حضور خود در پای صندوق‌های رای کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رای هم جابجا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *