بازدید از پیش اعلام نشده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی مانه و سملقان

15:36 - 29 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۱۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور از پیش تعیین نشده از حوزه قضایی شهرستان مانه و سملقان بازدید کرد.
- حجت الإسلام والمسلمین جعفری،رییس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن بازدید از پیش تعیین نشده از دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین شورا‌های حل اختلاف مانه و سملقان، مهمترین مسائل و مشکلات این حوزه قضایی را طی نشست‌های اختصاصی با مدیران و کارکنان قضایی و اداری، مورد بررسی قرار داد و به سؤالات و ابهامات طرح شده نیز حسب مورد پاسخ داد.

وی در ادامه با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو و درباره درخواست‌های مطروحه از سوی آنان دستور‌های مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مرتبط با دادرسی الکترونیک در استان، از تسهیل موجبات برگزاری دادگاه‌های آنلاین در تمامی حوزه‌های قضایی خراسان شمالی خبر داد.

وی با اشاره به مهمترین قابلیت‌ها و مزایا و امتیازات ویژه این سازوکار الکترونیکی قضایی گفت: این کار در قالب تکریم ارباب رجوع صورت گرفته و باعث سهولت و سرعت بهتر امور می‌شود و از اطاله دادرسی در جریان رسیدگی‌های قضایی به پرونده‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از شهروندان خواست برای تسهیل و تسریع در انجام امور در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشند و از منافع متعدد و متکثر آن به بهترین نحو استفاده کنند.

جعفری گفت:شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه «عدل ایران» با مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های مهمی که در این سامانه وجود دارد آشنا شوند.

وی تصریح کرد:موارد معدود و محدودی که طرفین و یا یکی از اصحاب دعوا در خارج از کشور و یا استان بودند از برگزاری دادگاه آنلاین استقبال کردند و این امر باعث کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از اتلاف وقت می‌شود و کلیه شهروندان می‌توانند با داشتن کد ثنا و امضاء الکترونیکی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود می‌توانند از امتیازات دادرسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

جعفری افزود: شاخص صلح و سازش باید در حوزه قضایی مانه و سملقان توسعه یابد،قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این خصوص حکایت از زیرساخت‌های مناسب برای صلح و سازش دارد لذا انتظار می‌رود با تلاش مضاعف گام‌های جدی‌ترین در راستای مصالحه برداشته شود.

وی از مدیران قضایی نیز خواست با ارتقاء سازوکار اعمال نظارت‌ها و مراقبت‌ها و تقویت سطح مناسبات و حضور میدانی در شورا‌های حل اختلاف زمینه‌های اصلاح ذات البین را بهتر و بیشتر از گذشته فراهم سازند و شاخص‌های عملکردی را به نحو قابل ملاحظه‌ای بهبود و ارتقاء بخشند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *