«به همین سادگی»؛ نگاهی به ساده زیستی ۴۰ تن از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس

16:10 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۲۰۳
یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «به همین سادگی» در اولین داستان خود که با سبک ازدواج شهید مصطفی چمران شروع می‌شود و در ادامه نیز با داستا‌هایی کوتاه از ازدواج سایر فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس ادامه پیدا می‌کند.

کبری خدابخش در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «به همین سادگی» گفت: کتاب «به همین سادگی» خاطراتی از ابتدای شکل‌گیری خانواده‌های ۴۰ فرمانده از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان هشت سال دفاع مقدس را بیان می‌کند و به زندگی و ازدواج این ۴۰ فرمانده می‌پردازد.

وی در همین راستا ادامه داد: «به همین سادگی» خاطراتی از زندگی و ازدواج رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را به رشته تحریر در آورده است، خاطراتی خواندنی که ما را با گوشه‌ای از زندگی شجاعانه دلاوران و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کند. در این کتاب خاطرات شهیدان همچون چمران، کاظمی، مهدی باکری، مصطفی طالبی،، شهید مصطفی احمدی روشن و... جمع آوری شده است.

خدابخش پیرامون دلیل نگارش کتاب «به همین سادگی» اظهار کرد: انتشارات روایت فتح در راستای سری کتاب‌های نیمه پنهان ماه و با هدف نشان دادن سبک زندگی ساده و آسان خانواده‌های شهدا پیشنهاد تولید این کتاب را به من داد و در این زمینه مصاحبه‌ها و متن‌های پیاده شده زیادی از زندگی شهدا و فرماندگان هشت سال دفاع مقدس را فراهم و در اختبار من گذاشت.

وی در همین راستا بیان کرد: کتاب به سبک خاطرات کوتاه نوشته شده و جذابیت‌های خاصی از زندگی ساده مردان دلیر این سرزمین را بیان می‌کند. وقتی که جنگ بین ایران و عراق درگرفت مردم ایران با شجاعت و از خودگذشتگی در راه کشورشان فداکاری کردند. هر کدام از دارایی و زندگی و جانشان گذشتند تا بلکه بتوانند عزت ایران را حفظ کنند.

نویسنده کتاب «چشم روشنی» به بخش‌هایی از کتاب «به همین سادگی» اشاره و ابراز کرد: کتاب «به همین سادگی» در اولین داستان خود که با سبک ازدواج شهید مصطفی چمران شروع می‌شود و در ادامه نیز با داستا‌هایی کوتاه از ازدواج سایر فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس ادامه پیدا کرده از سوی دیگر نگاهی به زندگی‌ ساده و ازدواج آسان فرماندهان هشت سال دفاع مقدس همچنین تعیین مهریه‌های مختصر، ولی ارزشمند آن نکاتی مهم از سبک زندگی را به ما گوشزد می‌کند.

خدابخش اظهار کرد: کتاب «به همین سادگی» به منظور نشان دادن سبک زندگی شهدا تدوین و نوشته شده است به همین منظور نویسنده به سراغ خاطرات ۸۰ تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رفته است، که در نهایت تصمیم بر این شد که خاطرات ۴۰ تن از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس جمع آوری، تنظیم و به رشته تحریر در آورده شود.

وی به دلیل نامگذاری کتاب «به همین سادگی» اشاره و ابراز کرد: «به همین سادگی» بر گرفته از داستان‌های یک کتاب با همین نام است، داستانی که آغاز زندگی ساده و آسان دو جوان را نشان می‌دهد و در عین حال بیانگر نکات ارزنده اخلاقی برای خانواده‌ها و جوانانی است که در آستانه ازدواج هستند؛ مطالب مطرح شده در کتاب «به همین سادگی» نشان می‌دهد مهریه‌های سنگین تعیین شده نمی‌تواند عاملی برای خوشبختی و تداوم زندگی زوجین باشد بلکه این مهریه‌ها و ساده برگزار کردن مراسم پیوند دوجوان است که تضمینی مهم برای ادامه حیات خانواده نو پای جامعه خواهد بود.

خدابخش پیرامون پیام مهم کتاب «به همین سادگی» خاطرنشان کرد: الگو قرار دادن افرادی بزرگی همانند شهدا که دلیرانه در مقابل سخت‌ترین شرایط و حمله‌های دشمن ایستادگی کردند تا از خانواده، شهر و میهن خود دفاع کنند و تا پای جان پایبند عهد خود باقی ماندند از جمله نکات اخلاقی و ارزنده برای خانواد‌های امروزی محسوب می‌شود  که در کتاب «به همین سادگی» به خوبی به آن اشاره شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *