بازدید معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه از ایران خودرو

18:21 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۶۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در دومین روز از هفته قوه قضاییه، از کارخانه ایران خودرو بازدید کرد.
- مهندس فروزان مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در دومین روز از هفته قوه قضاییه از کارخانه ایران خودرو بازدید کرد.

وی در نشستی با مدیران این کارخانه، با تبریک ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و گرامی داشت هفته قوه قضاییه و یاد شهدای هفتم تیر و در رأس آن‌ها شهید مظلوم آیت االه بهشتی گفت: در کارخانه ایران‌خودرو شاهد یک رویکرد جهادی هستیم و علیرغم تحریم‌های ظالمانه حرکت جدی و درخور تقدیری در این مجموعه بزرگ تولیدی اتفاق افتاده است..

وی با اشاره به سند تحول قضایی افزود: رویکرد‌های جدیدی در قوه قضاییه در زمان ریاست آیت الله رئیسی اتفاق افتاد و برای اولین بار یک سند بالادستی که سند تحول قضایی است و مورد تأیید مقام معظم رهبری است، تدوین و اقدامات و برنامه‌ها بر این اساس شروع شد و سعی کردیم این سند را در مراحل مختلف کار ارتقا بدهیم و نسخه ارتقا یافته آن تهیه و در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت.
بازدید معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه از ایران خودرو
فروزان مهر ادامه داد:این سند مشتمل بر سیاست‌های مختلف و با تدوین برنامه‌هایی عملیاتی و اقداماتی متناسب با یک زمان‌بندی مشخص در دستور کار قوه است و تلاش می‌کنیم اهدافی که این سند دنبال می‌کند را اجرایی کنیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه مهم‌ترین رکن این سند را ارتقای عدالت در جامعه و تسهیل دسترسی مردم به محاکم دانست و گفت: با احرای این سند عدالت دسترسی آسان‌تری پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در بحث مجازات‌های جایگزین حبس و همچنین احیای حقوق عامه و دفاع از حقوق مردم، قوه قضاییه برنامه‌های جدی را دنبال کرده است، قوه قضاییه به لحاظ رویکرد‌های سنتی در گذشته رویه‌هایی را دنبال می‌کرد، ولی اکنون تمام فرایند‌ها، بر اساس سیستم هوشمند انجام و ساماندهی می‌شود. در همین زمینه بالغ بر ۷۰ سامانه را طراحی کردیم که دسترسی مردم را به مجموعه محاکم تسریع و کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.
 
وی افزود: در گذشته اینطور باب شده بود که قوه قضاییه یک مسیر مشخصی را دنبال می‌کند و نباید به این حوزه‌ها و حوزه‌های تولید بپردازد، ولی ما و همکاران ما، حمایت از تولید را به عنوان یک وظیفه و امر حتمی در اولویت اقدامات قرار دادند تا از این طریق رفع موانع تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی صورت گیرد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که معطل بود بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم و ایجاد ارزش افزوده مثبت در اقتصاد را فراهم کنیم. بنده به عنوان نماینده رئیس قوه قضاییه در مجموعه اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون کسب و کار، بر اساس تبصره ۱۲ قانون برنامه دوم توسعه سعی کردم موانع تولید را تا آنجایی که مربوط به قوه قضاییه است، احصا نمایم.
 
فروزانمهر در ادامه با اشاره به اینکه آیت االه رییسی به موضوع تولید و رونق تولید واهتمام جدی دارند افزود: در بخش صنعت شاید یکی از بخش‌ها که به عنوان بخش پیشران می‌تواند عمل کند و سایر بخش‌ها چه بخش‌های پسین و پیشین را به حرکت وادار بکند بخش صنعت خودروسازی هست.
 
بازدید معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه از ایران خودرو
وی افزود اگر جرمی اتفاق بیفتد بستر ایجاد آن جرم جای دیگری است و قوه قضاییه مسئول رسیدگی است، لذا اگر تعاملات بین بخشی فراهم شود، شاهد هم‌افزایی و حل مشکل خواهیم بود. قوه قضاییه هم سعی کرده است این تعاملات بین بخشی را ببیند.

وی ابراز امیدواری کرد که سند تحول بتواند یک حرکت جدی را در بدنه جامعه ایجاد بکند و به حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام و اینکه مردم بتوانند تظلم‌خواهی‌شان را راحت انجام دهند، منتهی شود.
 
معاون مالی، عمرانی و پشتیانی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که در برنامه هفتم برای بخش خودرو که یک بخش استراتژیک طراحی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بایستی حداقل در نهضت کاهش هزینه قیمت تمام شده اقدامات جدی دراین حوزه صورت بگیرد که ما وضعیت رقابتی پیدا کنیم و واقعا بتوانیم یک نگاه صادراتی داشته باشیم و حداقل به کشور‌های منطقه و همسایه‌مان صادرات داشته باشیم. به نظر می‌رسد آن بحث قیمت‌گذاری همانطور که به موضوع اشاره شد ایراد دو چندانی است که نهاده‌های تولید بر اساس یک معیاری برآورد شود و قیمت خودرو بر اساس یک خطکش دیگر، این یک مقداری تعادل را بهم می‌زند و باعث زیان انباشته می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *