عضو مجمع تشخیص مصلحت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای می‌تواند قوه قضاییه را به سمت پویایی و کارایی بیشتر سوق دهد

15:29 - 11 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۹۸۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در متن قضایای قوه قضاییه قرار دارد و این نقطه مثبتی است که کمک می‌کند قوه قضاییه به سمت پویایی و کارایی هرچه تمام‌تر به پیش برود.
حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» در گفت‌وگو با میزان، پیرو انتخاب حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به عنوان رئیس رئیس دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تجربه دوره قبل و انتخاب شخصی از درون قوه قضاییه موفق بود و در مجموع توانست گام‌های نسبتاً مؤثری را برای برخی اصلاحات و پیشرفت‌ها در قوه قضاییه از جمله تهیه سند تحول و مبارزه با برخی مفاسد بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: ادامه روند تحولی با انتخاب آقای محسنی‌اژه‌ای که سابقه طولانی و شناختی کامل از مشکلات، آسیب‌ها و باید و نباید‌های این قوه دارد به عنوان معاون اول نقش کلیدی در تهیه سند تحول داشت. با توجه به اینکه از نزدیک اقدامات دو الی سه سال اخیر این قوه را پیگیری کرده است. می‌تواند مورد توجه باشد.

وی افزود: آقای محسنی‌اژه‌ای در متن قضایا قرار دارد و این نقطه مثبتی است که کمک می‌کند قوه قضاییه به سمت پویایی و کارایی هرچه تمام‌تر به پیش برود.

انصاری گفت: امیدواریم که در جلب رضایت عامه مردم از طریق احیای حقوق عامه، ادامه مبارزه جدی و ریشه‌ای با مفاسد بدون هرگونه ملاحضات یا تبعیض بتواند به تحکیم روابط مردم با قوه قضاییه کمک کند؛ چرا مردم باید با پیشرفت کار و اقدامات تحولی تأثیر مثبت آن را بر زندگی خود احساس کنند.

وی افزود: قوه قضاییه پشت و پناه و آخرین امید مردم است اگر در قوای دیگر مشکلی ببینند به قوه قضاییه تظلم‌خواهی می‌کنند و اگر این مهم تقویت شود مردم عدالت را با همه وجود حس می‌کنند و امیدوار می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد یکی از نقاط قوت انتخاب آقای محسنی‌اژه‌ای این است که وی نیازمند به هیچ وقت اضافی برای شناخت قوه و نیرو‌ها و اقدامات بایسته نیست. او به طور کامل قوه قضاییه را می‌شناسد و از روز گذشته که حکم او صادر شد به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه می‌تواند وارد عمل شده و امیدی را که به وجود آمده جامعه عمل بپوشاند.

انصاری با بیان اینکه پیگیر بودن و پشتکار داشتن از ویژگی‌های مثبت آقای محسنی‌اژه‌ای است که می‌تواند به روند اصلاحی کمک کند گفت: همچنین ارتباط با نخبگان و فعالان عرصه‌های مختلف، وجود یک رابطه مستمر دوجانبه بین جامعه و قوه قضاییه از نظر دریافت انتقادات و پیشنهادات اصلاحی از سوی مردم و توجیه و تبیین مسائل از سوی قوه قضاییه می‌تواند کمک کار قوه قضاییه باشد تا شاهد تحول و پیشرفت در این حوزه باشیم.
 

برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *