مدارس شبانه روزی کانادا؛ محلی برای کشتار بومیان و کودکان

0:45 - 14 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۰۷۹
کشف گورهای دسته جمعی بومیان در کانادا با واکنش های زیادی همراه شده است.

- هدف از تاسیس مدارس شبانه روزی کانادا برای کودکان بومی، کشتن بومیان در دوران کودکی بوده است؛ در این مدارس تعداد زیادی از کودکان جان باخته اند؛ این در حالی است که طی ماه گذشته هزار و ۱۴۸ گور بی نشان در محوطه‌های اطراف ۳ مدرسه شبانه روزی سابق پیدا شده است.

به گزارش «اکونومیست»، کاوش های راداری در زمین، آنچه بومیان کانادا مدت هاست به آن مشکوک هستند را تایید می‌کند؛ این که کودکان زیادی در این مدارس، بیش از آنچه تصور می‌شد، جان خود را از دست داده اند.

از اواسط دهه ۱۸۰۰ میلادی، دولت کانادا دستکم ۱۵۰ هزار کودک بومی را مجبور به تحصیل در مدارس شبانه روزی می‌کرد که بیشتر آن‌ها توسط کلیسای کاتولیک روم اداره می‌شدند؛ آخرین مدرسه از این نوع در دهه ۱۹۹۰ میلادی تعطیل شد.

کودکان در ان مدارس به دلیل صحبت به زبان مادری خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند؛ بسیاری از آن‌ها مورد آزار جنسی و جسمی قرار می‌گرفتند؛ بیماری در این نوع مدارس به دلیل وجود خوابگاه‌های تنگ و شرایط بد زندگی به سرعت گسترش می‌یافت؛ برخی از کودکان در حوادث تصادفی یا در تلاش برای فرار از این مدارس جان خود را از دست می‌دادند.

تعداد گور‌های یافت شده؛ کانادایی‌ها را شوکه کرده است و این در حالی است که بسیاری از مردم بومی از دهه‌ها پیش از مدارس مسکونی در این رابطه شکایت داشته اند.

باربارا لاوالی، محقق بومی که بخشی از گروه تکنسین‌هایی است که گورستان دوم را کشف کردند، می‌گوید «اکنون حقیقت سرانجام مشخص شده است.»

این گزارش می گوید هم در کانادا و هم در آمریکا، کودکان بومی به طور نامتناسبی در مراکز نگهداری از کودکان و مدارس شبانه روزی نگهداری شده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *