کاهش هزینه‌های حمل با اتصال سیلو‌ها به شبکه ریلی در سیستان بلوچستان

11:53 - 16 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۳۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان گفت: با گسترش راه آهن به طول ۷.۵ کیلومتر، سیلوی ۶۶ هزار تنی سیستان و بلوچستان به شبکه حمل ریلی کشور متصل می‌شود.
- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، غلامعلی گنجعلی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد و اتصال خط ریلی به منظور انتقال گندم به سیلوی ۶۶ هزار تنی استان گفت: تا کنون ریل‌گذاری ۵ کیلومتر ازاین پروزه ۷.۵ کیلیومتری تکمیل شده است.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان گفت: با اتصال سیلوی ۶۶ هزار تنی، گندم‌ها به صورت حمل و نقل ریلی جابه جا می‌شود که از مهمترین نتایج آن صرفه جویی در هزینه‌های تامین وحمل این محصول است.

گنجعلی در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون ۵ انبار با ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی استان افزوده شده است گفت: همچنین زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای ایجاد مراکز ذخیره سازی جدید در نظرگرفته شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان افزود؛ ساخت این مجتمع ذخیره سازی با همکاری استانداری در مرکز استان با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در حال انجام است.

وی درادامه مقدارخرید تضمینی گندم دراین استان را بیش از ۲۱ هزار تن دانست وگفت: این مقدار گندم در قالب ۳۲۶۵ محموله تحویل مراکز خرید شده است.

گنجعلی بهای این مقدار گندم خرید داری شده در فصل خرید سالجاری را بالغ بر ۱۰۵۴ میلیارد ریال عنوان کرد.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *