عذرخواهی وزیر نیرو از مردم/ ادارات دولتی تا پایان مرداد روزهای پنجشنبه‌ تعطیل می‌شوند

13:46 - 16 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۴۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو گفت: هیئت‌وزیران طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی تصمیم گرفت، روز‌های پنج‌شنبه تا پایان مردادماه در سراسر کشور برای سازمان‌های دولتی در جا‌هایی که تعطیل نیستند، مطابق ترتیبات موجود تعطیل اعلام شود؛ امیدوارم تشریفات ابلاغ آن سریع‌تر انجام شود.

- رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص مشکلات اخیر صنعت برق گفت: قبل از هر توضیح مختصری که هم اکنون عرض می‌کنم وظیفه دارم به سهم خود صمیمانه از تک تک هموطنان که در این شرایط دچار مضیغه و سختی شدند معذرت خواهی کنم و امیدواریم با همه حمایتی که وزارت نیرو و در نهایت مجموعه دستگاه‌های کشوری و لشگری و بیش از همه خود مردم داشتند این دو الی سه هفته را به خوبی مدیریت کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: در حالی که موج گرما امسال در اغلب نقاط دنیا به طور خاص موج بدی بود و با توجه به بالا بودن دما، مصرف از سهم تولید در کشور بالا بود؛ ا‌ن‌شاءالله بتوانیم با همکاری این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: از دیروز که جلسات متعددی در سازمان‌های مختلف اعم از سازمان دولت، دستگاه‌های مسئول و همکار تشکیل شد اتفاقات خوبی رخ داده که نتیجه را مردم عزیز دیشب شاهد بودند و در شب قبل تر نیز حدود ۶ هزار مگاوات کمبود داشتیم که تحت هیچ شرایطی چاره و راهکاری به جز خاموشی نداشتیم.

اردکانیان گفت: دیشب حداکثر خاموشی بین هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار مگاوات بوده و خیلی زودتر از شب قبل نیز به انتها رسید. همین مقدار را هم سعی می‌کنیم تدبیر کنیم و برای حل این راهکار با همکاران وزارت صمت و صنایع بزرگ به توافق رسیده ایم که برنامه تعطیلات تابستان و احیاناً تعمیرات دوره‌ای جلوتر بیندازیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: براساس پیش بینی‌های هواشناسی قرار است که این دو الی سه هفته برنامه ریزی با شرایط سازگاری،داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز در هیئت وزیران طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی تصمیم گرفته شد و هیئت وزیران اختیارات خود را در این موضوع خاص برای سرعت دادن به تصمیم گیری‌ها به چهار وزیر از وزرا، وزیر نیرو، وزیر کشور، وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر نفت تخصیص کردند. البته هماهنگی‌ها را با همه همکار‌های دیگر نیز داریم، ولی این کمک بزرگی است که سریع‌تر بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

 

اردکانیان بیان کرد: هیئت‌وزیران طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی تصمیم گرفت، روزهای پنج‌شنبه تا پایان مردادماه در سراسر کشور برای سازمان‌های دولتی در جاهایی که تعطیل نیستند، مطابق ترتیبات موجود تعطیل اعلام شود؛ امیدوارم تشریفات ابلاغ آن سریع‌تر انجام شود. در خصوص ساعات کار ادارات هم استانداران اختیاراتی دارند. مجموعه تصمیم‌گیری‌ها را به‌نوبه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3164528_193.mp4']

 

وی افزود: ستادی در مرکز کنترل مدیریت شبکه در وزارت نیرو و شرکت توانیر ایجاد شده خود بنده نیز محل کارم را به آن جا منتقل کردم همه دستگاه‌ها چه در سازمان دولت و چه در مجلس شورای اسلامی دستگاه قضایی و نیرو‌های مسلح اعلام هر گونه همکاری و آمادگی را داشته اند و به لطف خدا و پشتیبانی، همراهی و صبوری مردم دلگرم هستیم تردید نداریم این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو اظهار کرد: نکته مهم این است که هر چقدر کمبود برق کمتر باشد امکان برنامه ریزی و باقی ماندن در آن بازه زمانی بیشتر است تمام سعی مان را به تاکید رئیس جمهور بر روی این موضوع خواهیم گذاشت و حتی اگر در مواردی ناچار به خاموشی باشیم با اطلاع قبلی و در همان بازه زمانی باشد.

اردکانیان تاکید کرد: اگر کمبود نداشته باشیم در این گرما بر اثر فشاری که بر روی همه تجهیزات برقی کشور وجود دارد حوادث و اتفاقاتی رخ می‌دهد دیشب یکی از ترانس‌های برق در منطقه تهرانپارس بر اثر فشار گرفتار مشکل شد و بر روی آن هنوز کار انجام می‌دهند و این اتفاقات قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: با همکاری صنایع بزرگ و تلاشی که دستگاه‌های مسئول برای شناسایی رمزارز‌های غیرمجاز دارند و رمزارز‌های مجازی که طبق قرارداد بعد از اعلام رئیس جمهور خاموش شدند از آنان برای اجرای این تصمیم تشکر می‌کنم دستگاه‌های غیرمجاز نیز با فعالیت مجموعه نیرو‌های مسئول که تاکنون ۲۰۰ هزار رمزارز غیرمجاز در چند هفته اخیر شناسایی شدند که ظرفیتی بیش از ۵۰۰ مگاوات دارند.

وی افزود: زمانی که در مدار مصرف هستند پیش بینی دستگاه‌های مسئول این است که مقدار دستگاه‌های فعال بیش از این شاید چند برابر نیز باشد، ولی برنامه ریزی دقیقی شده مخصوصاً با همکاری دستگاه‌های قضایی و از کسانی که درگیر این فعالیت غیرمجاز هستند درخواست می‌کنیم برای کمک به هموطنان این فعالیت‌ها متوقف کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به سؤالی در خصوص جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور که قرار شد از ۴۸ ساعت قبل از قطعی‌ها برای مردم جدولی در نظر بگیرید برای این مهم چه تدارکاتی در نظر گرفته شد؟ گفت: از بخش خصوصی امروز حضور دارند که هم فکری کنیم برای مشارکت بیشتر و بعد از این جلسه به ستاد برق می‌رویم تا در مورد همین موضوع تصمیم گیری شود.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *