لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز

14:50 - 28 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۸۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خیلی مهم است و باعث کاستن هزینه های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شود، گفت: نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال این استان که با حضور ویدئوکنفرانسی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برگزار شد، ضمن تاکید بر اقدام به موقع مسئولان در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال گفت: ما امانت‌داران این نظام و مردم هستیم و باید این مهم را در حوزه کاری خود یک اصل قرار دهیم و تاکید می کنم که باید در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال اقدام به موقع، بجا و قانونی انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: در حوزه صیانت از حقوق بیت المال به طور جدی ورود کرده ایم و در موضوع حفاظت از اراضی کشاورزی به طور میدانی وارد عمل شده‌ایم تا از تجاوزات و تصرفات افراد سودجو که هدفمند کار می کنند جلوگیری شود و با آنان برخور قانونی و قاطع صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه حفاظت از حقوق بیت المال که در جلسه حضور داشتند، تاکید کرد: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خیلی مهم است و باعث کاستن هزینه های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شود؛ لذا نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد و هر مسئولی در حوزه کاری خود تلاش کند برنامه های پیشگیرانه متناسب با وضعیت استان آذربایجان غربی طراحی، پیش بینی و اجرا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما خود را در مقابل آیندگان پاسخگو می دانیم باید در نحوه عملکرد و فعالیت خود در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی تجدیدنظر کنیم و با حساسیت و دلسوزی و پشتکار امور را پیگیری کنیم.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با صیانت از حقوق بیت المال توصیه کرد در قدم اول در حوزه مسئولیت‌ها و ورودی‌های خود بازنگری جدی داشته باشند و اگر از لحاظ نیرو و تجهیزات محدودیت‌هایی دارند در شورای حفاظت از حقوق بیت المال مطرح کنند تا این کمبودها برطرف شود. در قدم دوم از روسا و داستان های حوزه های قضایی می خواهم اگر با کم کاری، ترک فعل و سهل انگاری مدیران مواجه شوند با آنان برخورد کنند. دستگاه قضایی نگاه و برخورد منفعلانه در انجام وظایف را بر نمی تابد.

عتباتی به مسئولین و مدیران توصیه کرد: پشت میز نشینی آفت مدیریت است، باید وارد میدان عمل شد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای حل آن اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به روسا و دادستانهای حوزه های قضایی تاکید کرد که در کنار سایر مدیران بازدیدهای میدانی از منابع طبیعی و زیست محیطی داشته باشند چرا که حضور میدانی آنها می تواند یک پشتوانه محکم برای انجام مسئولیت های این مدیران باشد.

وی در پایان به اهمیت فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و تبعات سوء و جبران ناپذیر تغییر کاربری آنها به مردم بیان شود، باید مردم بدانند که یکی از امور مهم و مرتبط با استقلال کشور، استقلال غذایی است که حاصل این زمین های کشاورزی است و با قطعه قطعه کردن آن ها این استقلال که ثمره خون شهدا هست به خطر می افتد.

مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال نیز در این جلسه اولویت مدیران دستگاهای مجری را پیشگری و اقدام به موقع برشمرد و توصیه کرد اقدامات مدیران در برخورد با متخلفات و متصرفین اراضی ملی باید به صورت گسترده و همه جانبه صورت پذیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *