رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاخت و تاز کرونای دلتا در جهان؛ هشدار بهداشت جهانی درباره احتکار واکسن

14:36 - 29 تير 1400
کد خبر: ۷۴۳۰۲۶
شیوع کرونا دلتا در کشورهای مختلف جهان و اقدام کشور‌های ثروتمند در احتکار واکسن کرونا همچنان ادامه دارد.
گسترش کرونای نوع «دلتا» در سراسر جهان سبب شده تا بحث فوریت تزریق تقویت کننده واکسن‌های «کرونا»  در کشور‌های ثروتمند، بالا بگیرد.
 
کرونای دلتا در هفته‌های اخیر به نوع غالب این بیماری در شماری از کشور‌های جهان مبدل شده است. موارد ابتلا به این نوع جهش یافته کرونا، در بیش از ۱۰۰ کشور جهان گزارش شده و از سرگیری اعمال قرنطینه‌های سراسری و اعمال محدودیت‌های کرونایی را در پی داشته است.
 
این امر موج‌های جدید شیوع کرونا را در کشور‌های مختلف و حتی کشور‌هایی که واکسیناسیون نسبتا گسترده‌ای انجام داده اند، به راه انداخته است.
 
به گزارش «اکسیوس»، همزمان، سازمان بهداشت جهانی و متخصصان بهداشت عمومی در تلاش هستند تا تمرکز خود را بر ارائه واکسن به افرادی که به واکسن کرونا دسترسی ندارند، حفظ کنند.
 
سازمان بهداشت جهانی همچنین به کشور‌های ثروتمند هشدار داد که به جای اشتراک گذاری واکسن‌های مازاد خود با «کوواکس»، آن‌ها را برای تقویت کننده‌ها ذخیره نکنند؛ چرا که مدرکی دال بر نیاز افراد به تقویت کننده پیش از یک تا ۲ سال پس از دریافت واکسن وجود ندارد.
 
اقدام کشور‌های ثروتمند برای تزریق تقویت کننده‌ها به شهروندانشان در حالی انجام می‌شود که محققان هنوز در مورد نیاز به تقویت کننده‌ها تردید دارند.
 
ضمن اینکه کشور‌های در حال توسعه و فقیر هنوز دسترسی به واکسن کرونا ندارند و منتظر دریافت واکسن از کشور‌های ثروتمندی هستند که واکسن‌های کرونا را احتکار کرده‎اند.
تاکنون بخش اندکی از مردم در کشور‌های در حال توسعه و فقیر واکسن کرونا دریافت کرده‎اند.
 
به عنوان مثال، در سراسر آفریقا تنها ۳ درصد از مردم تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند.
 
براساس گزارش‎ها، اقدام کشور‌های ثروتمند برای خرید تقویت کننده واکسن کرونا به ویژه در ۳ ماه آینده که عرضه واکسن همچنان محدود است، می‌تواند مانع بزرگی در دسترسی کشور‌های کم درآمد یا فقیر برای دریافت واکسن باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *