تاکید دادستان مرکز آذربایجان شرقی بر اتخاذ تدابیر جهت حفاظت از جنگل‌های ارسباران و رفع مشکلات ثبت جهانی آن

9:16 - 30 تير 1400
کد خبر: ۷۴۳۰۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: همه مسئولان استان در حفاظت از جنگل‌های ارسباران مکلف هستند و باید مشکلات موجود در راستای استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود ارسباران را احصاء کرده و تدابیری مناسب و موثر برای رفع آن‌ها ارائه دهند.

بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان با اشاره به نشست بررسی مسایل و مشکلات مربوط به ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو با اشاره به اهمیت جنگل‌های ارسباران اظهار داشت: جنگل‌های ارسباران به عنوان مجرای تنفسی، نه تنها برای استان آذربایجان شرقی بلکه برای منطقه شمالغرب و کل کشور نیز یک ظرفیت محسوب می‌شود، که وجود این ظرفیت از نظر زیست محیطی اهمیت فراوانی دارد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو افزود: مسایل و مشکلاتی که در حوزه ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران وجود دارد، دارای اهمیت بوده و علل این مشکلات باید بررسی و احصا شود.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: همه مسولان استانی در حفاظت از جنگل‌های ارسباران مکلف هستند و باید مشکلات موجود در راستای استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود ارسباران را احصاء کرده و تدابیری مناسب و موثر برای رفع آن‌ها ارائه دهند.

وی با اشاره به وجود معادن در جنگل‌های ارسباران خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های معادن مستقر در منطقه از جمله معدن مس سونگون و دیگر معادن از باب مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از جنگل‌های ارسباران به صورت مناسب استفاده شود.

علیلو ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حریق باید هر چه سریعتر نسبت به تجهیز پایگاه‌های اطفاء حریق در جنگل‌های ارسباران اقدام شود.

وی اضافه کرد: درخصوص موضوع مقابله با آفت پروانه دم قهوه‌ای بلوط و ابریشم ناجور در جنگل‌های ارسباران، و لزوم جمع آوری لانه‌های زمستان گذران به منظور جلوگیری از این آفات، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اقدامات لازم را باید انجام دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *