آماری ناامیدکننده برای لیگ بیستم؛ حتی پرسپولیس هم گلزن نبود

10:55 - 30 تير 1400
کد خبر: ۷۴۳۳۴۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لیگ برتر فوتبال با مشکل آمار پایین گلزنی روبرو است.
- لیگ بیستم در حالی هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند که دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای کسل عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها رقابت نزدیکی با هم دارند. در حال حاضر پرسپولیس با ۶۱ امتیاز، صدر جدول را به خود اختصاص داده و سپاهان هم با ۵۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

نکته مهم و قابل تامل که در لیگ بیستم به وضوح دیده می‌شود این است که هر ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر در گلزنی عملکرد ناموفقی داشتند و این موضوع شامل حال پرسپولیس هم می‌شود. سرخپوشان پایتخت با وجود اینکه فقط یک شکست را در لیگ متحمل شده‌اند، اما تعداد گل زده آنها تا پایان هفته بیست و هشتم تنها ۴۲ گل بوده که میانگین یک و نیم گل را برای هر بازی نشان می‌دهد.

این آمار ناامیدکننده در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس بازیکنان بزرگی در فاز هجومی خود دارد و انتظار می‌رفت این تیم بتواند گل‌های بسیار بیشتری را وارد دروازه حریفانش کند. در بین تیم‌های لیگ برتری سپاهان بهترین آمار را در گلزنی داشته است. زردپوشان اصفهانی در ۲۸ بازی گذشته خود ۴۹ گل به ثمر رسانده‌اند؛ اما با این حال میانگین گل زده آنها در هر بازی به ۲ گل نمی‌رسد.

در مجموع لیگ برتر فوتبال ایران با فقر گلزنی روبرو است. حتی در جدوله گلزنان لیگ هم به جز سجاد شهباززاده که با ۱۹ گل در صدر ایستاده آمار قابل قبولی را از سایر بازیکنان شاهد نیستیم. بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ بیستم احمد نورالهی بوده که تنها ۸ گل به ثمر رسانده و در استقلال هم ارسلان مطهری با ۷ گل عملکرد بهتری نسبت به سایر همبازیانش در گلزنی داشته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *