دبیر مجمع تشخیص مصلحت: قهرمان اولین طلای ایران در المپیک توکیو نمادی از خودباوری است

15:46 - 02 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۳۹۴۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت ضمن اشاره به اینکه قهرمان طلای ایران در المپیک توکیو نمادی از خودباوری است گفت: بدون تردید اگر سازوکار مناسبی در کشور برای کشف استعداد‌ها وجود داشته باشد، کسانی، چون فروغی می‌توانند در سنین ۲۰ سالگی شکوفا شوند.
- «محسن رضایی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کسب مدال طلای المپیک توکیو در رشته ده متر تپانچه بادی توسط جواد فروغی را به ایشان و ملت قهرمان پرور ایران تبریک عرض می‌کنم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: این قهرمان نمادی از خودباوری است. کسی که پرستار بیمارستان بقیه الله است و فعالیت در این رشته‌ ورزشی را از داخل بیمارستان و محل کار آغاز کرد.
 
وی افزود: او همزمان که در جبهه مقابله به کرونا به مردم خدمت می‌کرد و خودش نیز برای کمک به سلامت مردم به کرونا مبتلا شد، برای قهرمانی در المپیک و کسب افتخار برای ایران نیز می‌جنگید.
 
رضایی گفت: فروغی در سن ۴۱ سالگی توانست این افتخار را نصیب کشورش کند. بدون تردید اگر سازوکار مناسبی در کشور برای کشف استعداد‌ها وجود داشته باشد، کسانی، چون جواد فروغی می‌توانند در سنین ۲۰ سالگی شکوفا شوند.
 
جواد فروغی در فینال رشته تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی با امتیاز ۲۴۴.۰۸ در بین ۸ تیرانداز در رده نخست المپیک توکیو ایستاد و به مدال خوشرنگ طلا رسید.

فروغی با کسب این مدال سه رکورد جاودانه در تاریخ رشته تیراندازی و همچنین ورزش ایران خلق کرد. فروغی با کسب مدال طلا نخستین مدال تاریخ رشته تیراندازی را در المپیک از آن خود کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *