تسهیل و تسریع امور مردم در بستر دادرسی الکترونیک

17:47 - 04 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۳۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ایجاد شفافیت، سهولت در ارتباط و تسریع و تسهیل امور مردم از محاسن ایجاد بستر دادرسی الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی است.
- غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست مشترک معاونان دادگستری با فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها و پلیس‌های تخصصی استان، استفاده از تکنولوژی‌های روز را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بسیار راهگشا برای تحقق اهداف دستگاه قضایی هوشمند بود و از مدت‌های مدید برنامه‌هایی برای ایجاد این ارتباط وجود داشت همین زمینه سازی برای اتصال ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی بود که امروز در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه محقق گردید.

وی تصریح کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه و ارتقاء امنیت ارسال مراسلات و تبادل پرونده ها، شفافیت کامل و نظم و دقت و سرعت در امور از مزایای ایجاد این بستر ارتباطی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، وجود برخی از مشکلات در بدو امر اجرای این طرح را طبیعی دانست و بیان داشت: نمی‌توان انتظار داشت یک خدمت نوین با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید، ایجاد شود و بدون هیچ مشکل و کاستی در بدو فرایند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: بدون تردید به مرور زمان، برخی از مشکلات در حین اجرای کار رخ نمایی می‌کند و این جلسات مشترک برای شناخت همین مشکلات و رسیدن به بهترین راهکار رفع کاستی هاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد، آموزش و بازرسی میدانی را نیاز اساسی این گام بلند دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استفاده از تکنولوژی‌های روز ذکر کرد و ابراز داشت: بعد از وجود برخی از مشکلات زیر ساختی، ضرورت آموزش منابع انسانی برای استفاده بهینه از این بستر، مهمترین رویکردی است که باید دنبال شود.

وی تجمیع گزارش رفع نواقص و ارائه لیست معایب احصاء شده را به معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان خواستار شد و گفت: بدون تردید هرچه که از استفاده این سیستم بگذرد با پیشنهادات ارائه شده، بر سرعت، جذابیت و کارآیی آن افزوده خواهد شد.

دهشیری از سرعت، صحت و دقت به عنوان رهاورد این بستر ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: انتظار است استان یزد، همچون دیگر اقداماتی که به عنوان شاخص در کشور مطرح است در این زمینه نیز الگوی موفق استفاده از این سیستم باشد.

شایان ذکر است در این نشست بسیاری از مسائل و ابهامات و مزایا و محاسن این سیستم ارتباطی توسط معاونین دادگستری و پلیس‌های تخصصی و روسای کلانتری‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *