سیاست‎های ضد مهاجرتی اروپا؛ حضور مهاجران بی خانمان در پاریس

14:28 - 09 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۷۱۹
وضعیت مهاجران در فرانسه به دلیل سیاست مهاجرتی این کشور هر روز رو به وخامت می‌رود.
در حالی که فرانسه و انگلیس برای استقرار تجهیزات نظارتی بیشتر در سواحل شمالی فرانسه تلاش می‌کنند تا مانع ورود مهاجران شوند، گروه‌های حقوق بشری ضمن انتقاد شدید از این اقدام، می‎گویند که اقدام‌های مشابه در سال گذشته بی تاثیر بودند.
 
به گزارش «اینفو میگرنت و یورونیوز»، قایق‌های مهاجران با عبور از سواحل فرانسه به سمت انگلیس می‌روند و رهگیری آن‌ها در دریا به دلیل ازدحام جمعیت در این قایق‎ها، اقدامی بسیار خطرناک است.
 
از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۹ هزار مهاجر با قایق مسیر مذکور را طی کردند.
 
در حالی که ۵ ماه تا پایان سال ۲۰۲۱، باقی مانده، این رقم نشان دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای در قیاس با سال ۲۰۲۰ است که شمار مهاجران ۸ هزار و ۴۲۰ نفر بود.
 
گروه‌های حقوق بشری ضمن انتقاد از توافق فرانسه و انگلیس برای ممانعت از ورود قایق‌های مهاجران، تاکید کردند چنین تدابیر امنیتی فقط مسیر تجارت قاچاقچیان انسان را هموار می‌کند.
 
گروه‌های مذکور از مدت‌ها پیش سیاست مهاجرتی فرانسه در «کاله» را مورد انتقاد قرار می‌دهند.
 
آن‌ها می‌گویند، دولت فرانسه با دشوار کردن زندگی مهاجران در «کاله» از طریق اقدام‌هایی مانند ممنوعیت توزیع غذا در میان مهاجران یا تشدید حملات پلیس به اردوگاه‌های مهاجران، به «بدترین بحران انسانی در خاک فرانسه» دامن می‌زند.
 
این فشار‌ها و تدابیر امنیتی منجر به ایجاد انگیزه برای مهاجران جهت عبور از کانال انگلیسی می‌شود.
 
آن‌ها برای رسیدن به انگلیس ۲ راه پیش رو دارند: مخفی شدن در کامیون‌های به مقصد انگلیس به عنوان گزینه‌ای رایگان یا ارزان یا سوار شدن در قایق‌های کوچک پر ازدحام با هزینه ۲ هزار یورویی به عنوان گزینه‌ای مخاطره آمیز.
از سوی دیگر براساس گزارش‎ها، پلیس فرانسه روز جمعه گذشته اقدام به متفرق کردن ۶۰۰ مهاجر بی خانمانی کرد که در میدان اصلی «پاریس»، پایتخت این کشور چادر زده بودند.
 
این مهاجران که عمدتا مهاجران قانونی بودند در اعتراض به کوتاهی دولت فرانسه از اسکان آن‌ها از روز پنجشنبه دست به تحصن در میدان مرکزی پاریس زدند.
 
یک سازمان غیر دولتی اعلام کرد ۲۰۰ نفر از این مهاجران پس از ورود پلیس در خیابان‌ها رها شدند.
 
براساس گزارش این سازمان، در حال حاضر بیش از ۲ هزار مهاجر در خیابان‌های پاریس زندگی می‌کنند.
 
دلیل این امر نیز بی تفاوتی و انفعال دولت فرانسه در قبال مهاجران است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *